همشهری آنلاین: دبیر کل اتحادیه عرب گفت: تهدیدی که جنبش عدم تعهد با آن روبروست این است که برخی در صحنه بین‌المللی بدنبال این هستند که جنبش عدم تعهد را در حاشیه قرار دهند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تهران، "عمرو موسی" عصر سه شنبه در پانزدهمین اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در تهران افزود: زمان آن فرا رسیده است تا در روند فعالیت جنبش تجدید نظر کنیم.

وی تاکید کرد: این کافی نیست که نشست‌هایی را ترتیب داده و بیانیه‌های طولانی را به رشته تحریر درآوریم، باید مواضع اصولی اتخاذ کنیم تا بتوان با کشورهای جهان تعامل داشته باشیم.

عمرو موسی با اشاره به نظم نوین جهانی، گفت: در حالی که این نظم نتوانسته با تروریسم بین‌المللی مقابله کند این سوال مطرح است که آیا این نظم خواهد توانست کشورها را به امنیت برساند.

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به مشکلات و چالش‌های جهانی در خصوص کمبود مواد غذایی، مشکلات آب و هوایی و نظایر آن گفت: خطر این چالش‌ها کمتر از حمله نظامی به کشورهای در حال توسعه نیست.

دبیر کل اتحادیه عرب افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است تا اصول جنبش عدم تعهد به روز و متناسب با چالش‌های کنونی بازسازی شود

کد خبر 59385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز