مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دلیل کاهش کیفیت هوا در فروردین ۱۴۰۰ را کاهش بارندگی و ایجاد کانون‌های گردو غبار در اثر خشکسالی برشمرد.

هواي آلوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کیفیت هوا در پایتخت از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تا دیروز (۲۰ فروردین)، دو روز در شرایط پاک، ۱۴ روز در شرایط قابل قبول و چهار روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. این در حالی است که طی همین بازه زمانی در سال گذشته کیفیت هوای تهران ۱۲ روز در شرایط پاک و ۸ روز در شرایط قابل قبول قرار داشته است.

کیفیت هوا طی این بازه در هیچ روزی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای همه قرار نگرفته است.

مقایسه این آمار نشان می‌دهد که کیفیت هوا در تهران طی فروردین ۱۴۰۰ آلوده‌تر شده است. محسن روشنی مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره این موضوع اظهار کرد: معمولاً روزهای ابتدایی فصل بهار که همزمان با تعطیلات نوروز است با کاهش سفرهای درون شهری در تهران مواجه هستیم. از سویی دیگر عموماً طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت بارش‌های خوبی در سطح شهر تهران داریم که با وزش باد نیز همراه می‌شوند.

روشنی ادامه داد: بارش باران و وزش باد طی بهار سبب می‌شود که کیفیت هوا در نقاط مختلف ازجمله تهران مطلوب شود اما متأسفانه طی سال جاری به دلیل کاهش بارش‌ها، اقلیم خشک‌تری نسبت به سال‌های گذشته در تهران داریم.

به گفته مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران این شرایط سبب شده است که هنگام وزش باد در تهران گرد و خاک از کانون‌های مختلفی به شهر منتقل و در نتیجه بر تعداد روزهای آلوده افزوده شود.

بر اساس این گزارش کیفیت هوای تهران از ابتدای سال تاکنون طی چهار روز به‌دلیل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

کد خبر 594170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha