حوزه هنری استان قزوین در واکنش به ماجرای سیلی خوردن سرباز وظیفه از یک نماینده مجلس جشنواره طنز «از سربازی بگو» را برگزار می‌کند و به برندگان آن «عناب» جایزه می‌دهد.

جشنواره طنز از سربازي بگو

به گزارش همشهری آنلاین، پس از آنکه علی‌اصغر عنابستانی (نماینده مردم سبزوار در مجلس) در تلاش برای ورود به خط ویژه به صورت سرباز راهور ناجا سیلی زد، موج حمایت از سرباز وظیفه و تقبیح حرکت زشت و ناپسند نماینده مجلس در شبکه‌های اجتماعی راه افتاد. با این حال، عنابستانی در اقدامی پیشدستانه از سرباز شکایت کرد و خواستار پیگیری قضایی کسی شد که صرفا وظیفه خود را انجام داده بود.

از سوی دیگر، فرماندهای ارشد نیروی انتظامی از اقدام عنابستانی در سیلی زدن به مامور قانون به دادگاه شکایت کردند و حالا منتظر حضور نماینده مجلس در دادگاه هستند. در این میان، هشتگ #از_سربازی_بگو هم در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی داغ شد و بسیاری از سربازان دیروز و امروز خاطره‌های خود را از دوران سربازی با کاربران به اشتراک گذاشتند تا بلکه راهی برای ورود موضوع سربازی حرفه‌ای به دستور کار نمایندگان باز شود.

حالا حوزه هنری قزوین فرصت را مغتنم شمرده تا با برگزار کردن یک جشنواره طنز نگذارد ماجرای عنابستانی و سرباز به فراموشی سپرده شود. جشنواره «از سربازی بگو» با شعار تنها جشنواره طنز اجباری در جهان در بخش‌های شعر و داستان مینیمال با موضوع‌های حقوق سربازان، سرباز اجبار، فضای پادگان، اصلاح سربازی و... برگزار و به برگزیدگان هر بخش یک کیلو عناب به علاوه سه، دو و یک میلون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «از سربازی بگو» ۳۱ اردیبهشت است و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان ۲۰ خرداد ۹۹ برگزار می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره جشنواره در پایگاه حوزه هنری قزوین به نشانی artqazvin.ir در دسترس است.

کد خبر 594107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha