چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

تولیدکنندگان ساعت‌های لوکس در سوئیس که با شیوع کرونا ضرر هنگفتی را تجربه کردند در نهایت به ورود به دنیای دیجیتال رضایت دادند و امروز بزرگترین رویداد آنلاین ساعت‌های لوکس در سطح جهانی برگزار می‌شود.

ساعت هرمس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، ساعت سازان سوئیسی برای نمایش محصولات جدید و احیای فروش خود وارد دنیایی دیجیتال می‌شوند.

ساعت سازان سوئیسی که معمولاً طرفدار خرده فروشی‌های آنلاین نیستند، به امید احیای فروش خود، به رویداد کاملاً دیجیتالی Watches & Wonders پیوستند تا آخرین محصولات خود را به نمایش بگذارند.

در طول سال گذشته، بحران ویروس کرونا و قرنطینه‌های مکرر، ضرر هنگفتی به بازار فروش ساعت‌های لوکس زد. اگرچه سازندگان ساعت‌های گران قیمت هنوز هم تا حد زیادی به فروش فیزیکی معتقدند اما موفقیت فروشگاه‌های معتبر آنلاین نشان داده است که می‌توان کالاهای لوکس را به صورت آنلاین فروخت.

تعطیلی کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها در سال گذشته برندهای تجاری را مجبور کرده است تجارت آنلاین و کوچک خود را رونق بخشیده و به طور کلی درباره فعالیت‌های دیجیتال تجدید نظر کنند.

گیلاوم دو سینس، معاون اجرایی گروه کالاهای لوکس هرمس، به رویترز گفت که یکی از دلایلی که کسب و کار ساعت مچی هرمس در سال گذشته میانگین بهتری داشته این بود که مشتریان آن قبلاً به خرید از سایت این برند عادت داشتند.

هرمس که به کالاهای چرمی، روسری‌های ابریشمی و عطرهای خود شهرت دارد خیلی زودتر از ساعت‌سازها به استقبال تجارت الکترونیکی رفته و وب سایت فروشگاهی خود را در ایالات متحده راه اندازی کرد و افزایش فروشی مطابق با روند رو به رشد ۲۸ درصدی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ را تجربه می‌کند.

تحلیلگران فروش دیجیتال تخمین زدند که در حال حاضر فقط حدود ۷٪ از فروش ساعت‌های سوئیسی، از نظر ارزش، از طریق اینترنت انجام می‌شود و برخی از برندهای لوکس مانند پاتک فیلیپ و رولکس ترجیح داده‌اند که به فروشگاه‌های سنتی خود بچسبند.

این شرکت‌ها معتقدند افراد ثروتمند ترجیح می‌دهند به صورت حضوری خرید کنند تا زیبایی و جادوی این کالای گران قیمت را مشاهده کنند. اما جبران افت ۲۰% در فروش این برندها حدود ۲ سال زمان خواهد برد

از این رو برخی برندهای خاص و کوچک شروع به سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری دیجیتال کردند؛ این در حالیست که هزینه‌های فعالیت در این حوزه کمتر از نمایشگاههای فیزیکی ساعت است.

آنتوان پین، رئیس ساعت بولگاری در حالیکه از افزایش چشمگیر تجارت آنلاین شگفت زده بود گفت: «ما با گسترش فناوری‌ها، خود را در دسترس مشتریان قرار دادیم.» 

پلتفرم رسمی Watches & Wonders، که خود را «بزرگترین رویداد ساعت که تاکنون بصورت آنلاین برگزار شده» توصیف می‌کند، به رسانه‌ها و خرده فروشان امکان دسترسی به محصولات عرضه شده توسط ۳۸ برند شرکت کننده را داده است.

کد خبر 593705

پر بیننده‌ترین اخبار مد و زيبایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha