مجموع نظرات: ۱۱
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
۰ نفر

خبر جدایی بیل و ملیندا گیتس بعد از ۲۷ سال زندگی مشترک بیش از هر چیز، بار دیگر ثروت دیوانه‌کننده این خانواده را به رخ جهان کشید؛ اما این ثروت چگونه تقسیم خواهد شد؟

بیل و ملیندا گیتس

به گزارش همشهری‌آنلاین، جدایی خانواده‌های فوق ثروتمند در جهان بیش از هر چیز از جهت تقسیم دارایی‌های آنها مورد توجه قرار می‌گیرد؛ این‌بار نیز در مورد خانواده از هم پاشیده شده گیتس، بیل و ملیندا اعلام کردند وکیل‌های طراز اولی را برای نمایندگی خود در اجرای طلاق و تقسیم اموال استخدام کرده‌اند که دو نفر از آنها سابقه حضور در مذاکره طلاق جف بیزوس و مکنزی اسکات را دارند.

به گزارش بلومبرگ، بیش از ۱۴۵ میلیارد دلار ثروتی که در خانواده گیتس جمع شده بود و به بیل لقب چهارمین مرد ثروتمند جهان را داده بود اکنون در حال تجزیه است. گیتس در ایالت واشنگتن زندگی می‌کند، جایی که تمام دارایی‌های حاصل از ازدواج به نسبت مساوی تقسیم می‌شود مگر اینکه در یک توافق‌نامه قبل از ازدواج روش دیگری مشخص شده باشد. سخنگوی بیل گیتس از اظهارنظر در مورد اینکه این زوج چنین توافق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند خودداری کرد.

در یک طلاق مشهور میلیاردر دیگر ایالت واشنگتن، جف بیزوس (بنیانگذار آمازون) و همسر سابقش، مکنزی، در سال ۲۰۱۹ توافق کردند مکنزی با ۲۵ درصد از سهام آمازون که این زوج مشترکاً مالک آن بودند، به ارزش حدود ۳۸ میلیارد دلار، جدا شوند. جف سهام باقی‌مانده و همچنین منافع همسر سابق خود را در واشنگتن‌پست و بلو اوریجین حفظ کرد.

این در حالی است که بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، بیل تنها در سال گذشته ۴۱ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده که معادل ۱۳۰۰ دلار در هر ثانیه است! به این معنا که برای بیل نمی‌ارزد تا خم شود و از روی زمین یک صد دلاری بردارد.

 اگر بیل گیتس به تمام ۸ میلیارد جمعیت جهان، نفری ۱۵ دلار هدیه دهد، همچنان با ۲۸ میلیارد دلار، در میان ۵۰ فرد ثروتمند دنیا باقی خواهد ماند. از دیگر سو اگر بیل روزی یک میلیون دلار خرج کند، ۴۰۰ سال طول خواهد کشید تا ثروت او تمام شود با این حال او به صرفه‌جویی شهرت دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ اما ثروت خانواده گیتس پیچیدگی‌های زیادی دارد و علاوه بر املاک و دارایی‌های گسترده غیر منقول، در سهام شرکت‌های مختلفی همچون راه‌آهن کانادا، مایکروسافت، اتونیشن و... پخش شده است. اگرچه بیشتر این شرکت‌ها در آمریکای شمالی مستقر هستند، در میان پرتفوی سهام گیتس، در یک شرکت جت‌سازی مستقر در لندن نیز شریک است.

ژاکلین نیومن، وکیل طلاق، گفت: «من تصور می‌کنم تقریباً همه کارها انجام شده است. برای صدور این نوع بیانیه، آنها احتمالاً بیش از ۹۰درصد مسیر طلاق را بررسی کرده‌اند چراکه در غیر این صورت چنین اعلامی را ارائه نمی‌کردند.» جانت جورج، وکیل خانواده در واشنگتن، نیز گفت: «تقسیم اموال به نسبت ۵۰-۵۰ اجباری نیست.»

آنچه روشن است این است که تقسیم چنین دارایی عظیمی، به هر نسبت، لیست افراد ثروتمند جهان را تغییر خواهد داد و نام ملیندا به صورت مستقل به آن اضافه خواهد شد.

کد خبر 599522

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha