مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

آذرشهر یکی از شهرهای ترانزیتی آذربایجان شرقی است که متصل‌کننده این استان به آذربایجان غربی و کشورهای خارجی ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق نیز محسوب می‌شود، اما جاده‌های منتهی به این شهر اغلب وضعیت مناسبی ندارند.

بلوار ولایت آذرشهر

همشهری‌آنلاین - سیدمرتضی احمدپور: راننده‌هایی که قصد عبور از آذرشهر را دارند به ویژه در مسیر آذرشهر به عجب‌شیر در بخشی از ورودی شهر به نام بلوار ولایت با مسیری ناهموار روبه‌رو می‌شوند که آسفالت نامناسبی دارد و در سال‌های گذشته نیز رسیدگی به آن با تعلل همراه بوده.

به گفته رانندگان عبوری از این بلوار، آسفالت در چند جا تخریب شده است و عملا رانندگی با دشواری صورت می‌گیرد.

همچنین شهروندان ساکن در محدوده این بلوار هم از نبود خط‌کشی و رمپ‌های خروجی مناسب و جان‌پناه شکایت دارند.

بی‌توجهی به برف‌روبی این بلوار در فصل بارش، همچنین نبود خط‌کشی عابرپیاده موجب به خطر افتادن جان شهروندان شده است.

شهروندان آذرشهری نبود دوربرگردان استاندارد و تابلوهای راهنما را از علل تصادف‌های فوتی و جرحی متعدد در این مسیر می‌دانند.

در پیگیری‌های خبرنگار همشهری‌آنلاین از مسئولان راه  و شهرسازی آذربایجان شرقی و آذرشهر مشخص شد که این بلوار در محدوده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار دارد، اما این اداره کل به علت کمبود امکانات توان رسیدگی به آن را ندارد.

از سوی دیگر، شهروندان آذرشهری معتقدند این بلوار داخل محدوده شهری قرار دارد و باید شهرداری خدمات لازم را به این بلوار که نقش کمربندی بین عجب‌شیر و آذرشهر را نیز دارد، ارائه کند.

شهردار آذرشهر در این‌باره به همشهری‌آنلاین می‌گوید: این بلوار در سال ۱۳۷۵ در محدوده شهرداری آذرشهر قرار داشت، اما از سال ۱۳۸۳ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شد.

میثم مقدم با بیان اینکه این اداره کل از ارائه خدمات مطلوب به بلوار ناتوان است، می‌افزاید: مطالبه مردم ارائه خدمات و ایمن‌سازی بلوار است.

وی درباره راهکار حل این مشکل بیان می‌کند: از معاونت عمرانی استانداری درخواست شده این بلوار دوباره در محدوده شهرداری آذرشهر قرار گیرد تا خدمات شهری به آن ارائه شود. در صورتی که کارگروه زیربنایی استان به این موضوع رای مثبت دهد، می‌توانیم به آن خدمات‌دهی کنیم.

کد خبر 593521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha