هیات مشورتی واکسیناسیون دولت انگلیس اعلام کرد که بزرگسالان زیر ۳۰ سال باید واکسن جایگزینی به جای واکسن کرونای آسترازنکا دریافت کنند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین «کمیته مشترک واکسن‌ها و ایمن‌سازی» (JCVI) در انگلیس می‌گوید افراد زیر ۳۰ سالی که سالم هستند و در معرض خطر بالای بیماری شدید کووید-۱۹ قرار ندارند، باید به جای واکسن کرونای شرکت آسترازنکا از انواع دیگر واکسن کرونا که در منطقه‌شان در دسترس است، استفاده کنند.

این توصیه این کمیته به طور کلی با نظر فعلی در اروپا همخوان است که برخی از کشورها در آن از قبل به دنبال نگرانی‌ها درباره موارد نادر لخته شدن خون در رگ‌ها به همراه افت پلاکت‌های خون پس از دریافت واکسن آسترازنکا (در افراد جوانتر رخ داده‌اند)، استفاده از این واکسن را به گروه‌های سنی بالاتر اختصاص داده‌اند.

در مجموع، خطرات ناشی از کووید-۱۹ در افراد سالمندتر بیشتر است و این افراد تشویق می‌شوند که هر چه زودتر واکسن کرونا را دریافت کنند.

در بریتانیا تا تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین)  در میان بیش از ۲۰ میلیون مورد واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا ۷۹ مورد عارضه نادر لخته شدن خون در رگ‌ها به همراه افت شمار پلاکت‌های خون گزارش شده است که برخی از شامل لخته شدن خون در رگ‌های مغز بوده و ۱۹ مورد مرگ در میان افراد رخ داده است، هر چند معلوم نیست که لخته‌های خون در هر یک از این موارد علت مرگ بوده‌اند. شمار بیشتری از زنان (۵۱ مورد) دچار عارضه لخته شدن خون شده‌اند و این زنان در سنین میان ۱۸ تا ۷۹ سال بوده‌اند.

انگلیس آزمایش واکسن کرونای آسترازنکا را در کودکان متوقف می‌کند

لخته شدن خون عارضه جانبی «بسیار نادر» واکسن آسترازنکا است

کد خبر 593485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha