سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از شکست تیم‌ملی در دیدار تدارکاتی برابر اسلاویاپراگ این علی دایی است که نمایش بازیکنانش را رضایت‌بخش می‌داند.

 او می‌گوید: «راضی‌ام، بازی خوبی بود.»تیم‌ملی که اردویی 7 روزه در پراگ برپا کرده بود، یکشنبه‌شب در دیداری برابر اسلاویاپراگ، قهرمان لیگ برتر رقابت‌های این کشور در ورزشگاه پراگ شکست خورد. تیم‌ملی در این بازی با ترکیب مهدی رحمتی، هادی عقیلی، سیدجلال حسینی، مجید غلام‌نژاد، ستار زارع، ابراهیم صادقی، احسان حاج‌صفی، میلاد میداودی، غلامرضا رضایی، حسین کاظمی و کیانوش رحمتی به مصاف تیم پرقدرت اسلاویاپراگ که خود را آماده حضور در رقابت‌های مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر چک می‌کند، رفت.

گزارش بازی تیم‌ملی برابر اسلاویا

در 20 دقیقه نخست، دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند. در این دقیقه اشتباه دور از انتظار هادی عقیلی موقعیت خوبی را در اختیار مهاجم تیم اسلاویاپراگ قرار داد که مهدی رحمتی با واکنشی خوب این خطر را دفع کرد.

10 دقیقه بعد غلامرضا رضایی موقعیت خوبی را به دست آورد اما دروازه‌بان میزبان با واکنشی خوب این موقعیت را از تیم ایران گرفت.در دقیقه 42 و بر روی اشتباه دوباره هادی عقیلی توپ به یاروسلاو کرنی رسید و او هم تنها گل بازی را وارد دروازه ایران کرد. دو دقیقه بعد اسلاویا باز هم روی دروازه ایران خطرساز ظاهر شد که در این صحنه واکنش خوب مهدی رحمتی مانع از فروپاشی دروازه ایران شد.

در نیمه دوم محمدرضا خلعتبری جانشین احسان حاج‌صفی شد. این تعویض بر بار حملات تیم ایران اضافه کرد. در دقیقه 61 غلامرضا رضایی موقعیت بسیار خوبی را به دست آورد اما نتوانست از بهترین موقعیت ایران در طول بازی استفاده کند. در پی از دست دادن این موقعیت دایی وحید امرایی را در دقیقه 62 جانشین رضایی کرد.

دو دقیقه بعد سرمربی اسلاویاپراگ 5 تعویض را انجام داد. دایی هم در این دقیقه ابراهیم میرزاپور را به جای مهدی رحمتی که دچار آسیب‌دیدگی شده بود، به زمین فرستاد. همچنین محمد پروین، مجتبی شیری، محسن بنگر و بهمن طهماسبی هم به جای حسین کاظمی، مجتبی شیری، سیدجلال حسینی و غلام‌نژاد وارد زمین شدند.در دقیقه 75 نیز زمانی که محمدرضا خلعتبری با خطایی خطرناک بازیکن حریف را سرنگون کرد، علی دایی محمد نصرتی را جانشین او کرد.

با وجود بازی خوب ایران در این دقایق تیم‌ملی نتوانست گل تساوی را وارد دروازه حریف کند تا این چنین دومین دیدار تدارکاتی تیم‌ملی فوتبال ایران در چک با نتیجه یک بر صفر به سود قهرمان لیگ برتر این کشور که از 5 ملی‌پوش در ترکیب خود استفاده می‌کرد، به پایان برسد. در پایان بازی علی دایی از عملکرد بازیکنان تیم‌ملی ابراز رضایت کرد و گفت: «بازیکنان تیم‌ملی بازی خوبی را در برابر حریف انجام دادند.» سرمربی تیم اسلاویا هم گفت: «ما در ضدحملات و پاس‌های پشت مدافعان‌مان مشکل داشتیم، از سوی دیگر ما فضایی را در دفاع ایران پیدا کرده بودیم که گل‌مان هم از همین طریق به ثمر رسید. دیدار خوبی بود.»

سایت AFC در گزارشی راجع به این دیدار تدارکاتی نوشت: «تیم‌ملی فوتبال ایران قبل از مسابقه حساس با تیم‌ملی عربستان برابر تیم اسلاویاپراگ شکست خورد. در اردوی چک این دومین مسابقه دوستانه تیم‌ملی ایران بود.»سایت باشگاه فوتبال اسلاویاپراگ نیز پس از پایان دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران نوشت: «ایران فوتبال سریعی را در پراگ به نمایش گذاشت اما دفاع اسلاویا بعد از گرفتن شوت رضایی توسط مارتین وانیاک توانست فشار حریف را مهار کند.»

آیا سرمربی تیم‌ملی مهدوی‌کیا و کریمی را نمی‌خواهد؟

در حالی که دیدار با تیم‌ملی عربستان در شرایط کنونی مهمترین موضوع تیم‌ملی ایران به حساب می‌آید، عده‌ای همچنان دعوت نشدن بازیکنان باسابقه‌ای چون علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان را به محل سئوال تبدیل کرده‌اند. علی دایی به هیچ‌وجه علاقه‌مند نیست تا گفته‌های قبلی‌اش درباره موضوع دعوت از مهدوی‌کیا و کریمی را تکرار کند، هرچند که سرمربی تیم‌ملی چندی پیش در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های ورزشی عربی تأکید کرد: «فعلاً نمی‌توانم مهدوی‌کیا و کریمی را به تیم‌ملی دعوت کنم.»

گویا تغییری در موضع علی دایی رخ نداده است. چه وی پس از صعود تیم‌ملی از مرحله نخست مقدماتی در چند گفت‌وگوی رسانه‌ای نیز تأکید کرده بود که اولویت با بازیکنانی است که در مرحله نخست تیم‌ملی را همراهی می‌کند. علی دایی اما موضوع دعوت نشدن بازیکنان باسابقه‌ای چون مهدوی‌کیا، کریمی و هاشمیان را منتفی ندانست. او حتی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی در مقام تحسین قابلیت‌های فنی این بازیکنان برآمد. اما با این حال موضوع مصدومیت را علت اصلی دعوت نشدن آنها به تیم‌ملی برشمرد.

واکنش مهدوی‌کیا اما در نوع خود جالب‌توجه بود.او با اعلام مدت زمان حضورش در یکی از بازی‌های اینتراخت در هفته گذشته تلویحاً در مقام اعتراض به شایعه مصدومیت خود برآید.با این حال آخرین واکنش مهدوی‌کیا در قبال تیم‌ملی و علی دایی اینگونه طرح شده است؛ «من از حرف زدن درباره تیم‌ملی خسته شده‌ام. واقعاً نمی‌دانم چرا عده‌ای اصرار دارند از اختلاف با علی دایی حرف بزنم. موضوع کاملاً روشن است. من یک بازیکن هستم و دایی سرمربی تیم‌ملی.

اگر او دعوتم کند به طور حتم با تمام وجود در خدمت تیم‌ملی کشورم خواهم بود و در غیر این صورت، اعتراضی ندارم.» موضوع علی کریمی اما تا حدودی فرق می‌کند. در حالی که احتمال دعوت از او به تیم‌ملی ضعیف به نظر می‌رسد، گفته می‌شود این بازیکن در محفلی خصوصی تأکید کرده که اگر دایی دعوتم کند هم به تیم‌ملی نمی‌روم. البته علی کریمی چندی پیش در نامه‌ای خطاب به مردم همه این شایعات را تکذیب کرد اما با توجه به نوع برخوردی که با این بازیکن صورت گرفت، بعید به نظر می‌رسد که علی کریمی قصد حضور در تیم‌ملی را داشته باشد.

پیغام دایی به کفاشیان

گفته می‌شود سرمربی تیم‌ملی اخیراً در پیغامی به رئیس فدراسیون فوتبال گفته است که من با همین بازیکنان جوان و با انگیزه، تیم‌ملی را به جام جهانی خواهم برد. شایعه اما از جایی شروع می‌شود که برخی منابع می‌گویند، علی دایی به علی کفاشیان گفته است که دیگر به بازیکنان قدیمی تیم‌ملی  نیاز ندارد.

به گزارش فارس تیم‌ملی که قراربود ظهردیروز با پرواز مستقیم به فرانسه برود و از آنجا راهی کشورمان شود به دلایل نامعلومی از پرواز جاماند.

کد خبر 59336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز