سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو امسال برنامه‌ای برای استخراج کنندگان رمز ارزها تدوین کرده که گشایش خوبی در کار این بخش خواهد بود.

استخراج ارز دیجیتال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،‌ رضا اردکانیان در حاشیه افتتاح طرح‌های پویش هر هفته #الف ب-ایران،  افزود: استخراج‌کنندگان رمز ارزها با بهره‌مندی از این طرح می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی از تامین برق به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه‌داد: جزییات این برنامه به‌زودی از سوی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و برقی که تولید می‌کنند، با شرایطی به استخراج کنندگان ارز مجازی اختصاص خواهد یافت.

اردکانیان با بیان اینکه در هفته جاری دستورالعمل جدیدی درباره ایجاد گشایش برای استفاده از انرژی در تولید رمز ارزها ابلاغ کردیم، افزود: این یک کار دو منظوره است تا هم استفاده‌کنندگان مجاز برای استخراج رمز ارزها بتوانند بهره بگیرند و هم رونقی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شود.

وی خاطرنشان‌کرد: مصرف غیرمجاز آب و برق هم به حکم قانون کاری خلاف و جرم بوده و هم یک کار غیر اخلاقی محسوب می‌شود و ما با ابزار و اختیارات قانونی بدون چشم پوشی با متخلفان برخورد خواهیم کرد .

وزیر نیرو ادامه‌داد: البته از آن طرف هم شرایط و تسهیلات را فراهم می‌کنیم و از این حیث دولت وظیفه خود را انجام می‌دهد.

وی گفت: مردم بدانند استفاده غیرمجاز از انرژی برای تولید رمزارزها هیچ تفاوتی با دست در جیب دیگران کردن ندارد، وقتی راه استفاده قانونی و مجاز باز گذاشته شده مثل منزلی است که در ورودی دارد اما به‌جای ورود از در بخواهید از دیوار وارد شوید.

اردکانیان تصریح‌کرد: مردم این مساله را جدی تلقی کنند، زیرا اگر با آن  برخورد نشود اثر جدی بر عرضه انرژی گذاشته و همه آسیب خواهند دید.

وی خاطرنشان‌کرد: ما به عنوان دولت گشایش در این زمینه ایجاد کردیم و ضوابط، مقررات و تسهیلات امسال به نحو مناسبی از ابتدای سال فراهم است و از طرفی، با جدیت با استفاده غیر مجاز چه در محیط آموزشی و چه جای دیگر برخورد می‌شود.
 

کد خبر 593358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha