دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد وضعیت بازار شکر با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان گفت: برای عرضه شکر برای ماه رمضان کمبودی وجود ندارد.

شکر

قاسمعلی حسنی در گفت و گو با همشهری آنلاین، افزود: برنامه ای برای افزایش قیمت شکر در حال حاضر نداریم چراکه نه بازار کشش قیمت بیشتری را دارد و نه عرضه کنندگان از قیمت بیشتر شکر استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته قیمت شکر چندین بار افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته شکر با ۳ نرخ متفاوت عرضه می شد ولی کمبودی در عرضه آن وجود نداشت، در این بین افراد سودجویی بودند که با گرانفروشی و فروش شکر در بازار آزاد باعث افزایش قیمت شکر شدند.

دبیرکل اتحادیه بنکدارن مواد غذایی در خصوص عرضه شکر در ماه رمضان گفت: برای ماه رمضان کمبودی در مورد عرضه شکر نخواهیم داشت و این کالا با قیمت های مصوب در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

به گفته وی قیمت شکر در بازار با سه نرخ شش هزار و ۶۵۰ تومان برای هر کیلو گرم شکرعمده مصرفی صنایع، ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلو گرم شکر عمده مصرفی بازار(فله) و  هشت هزار و ۷۰۰ تومان برای هر کیلوگرم شکر تنظیم بازاری در دسترس است.

امروز ستاد تنظیم بازار نیز با اشاره به توزیع 30 هزار تن شکر تنظیم بازاری، قیمت هر کیلوگرم آن را هشت هزار  ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

اما گزارش میدانی همشهری آنلاین از سوپرمارکت‌های شهر تهران نشان می‌دهد که بسیاری از آنها شکر تنظیم بازاری برای عرضه به مشتری در دسترس ندارند. یکی از فروشنده‌ها در این خصوص گفت:‌شکر تنظیم بازاری بین واحدهای صنفی دارای مجوز کسب توزیع می‌شود که البته این مغازه‌ها نیز همیشه این نوع شکر را برای عرضه ندارند.

قیمت شکر در سوپرمارکت های شهر تهران  با نرخ آزاد 

قیمت (تومان)

وزن

برند

۱۵۰۰۰

۹۰۰ گرم

دولیتل

۱۵۵۰۰

۹۰۰ گرم

برلیان

۱۸۹۰۰

۹۰۰ گرم

پردیس

کد خبر 593332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha