کاروان ورزشی کره شمالی برای جلوگیری از ابتلای ورزشکاران به بیماری کووید-۱۹ و بستن راه ورود ویروس کرونا به داخل مرزهای این کشور در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۱ توکیو شرکت نمی‌کند.

ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی 2018

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، تصمیم برای شرکت نکردن در بازی‌های المپیک روز ۲۵ ماه مارس (حدود ۱۰ روز پیش) در جلسه کمیته ملی المپیک کره شمالی گرفته شده بود و کیم ایل گوک، وزیر ورزش دولت پیونگ‌یانگ با انتشار آن نوشت: «این کمیته تصمیم گرفت در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک شرکت نکند و از ورزشکاران در برابر یک بحران سلامتی جهانی مراقبت کند.»

با وجود پافشاری حکومت مبنی بر وجود نداشتن حتی یک مورد بیمار مبتلا به کرونا، کره شمالی یکی از سخت‌ترین قرنطینه‌ها را به ویژه در مرزها اعمال کرده و در عمل ارتباط این کشور با دنیای بیرون تعطیل شده است. کارشناسان شیوه زندگی کردن مردم کره شمالی را در دوران فراگیری کرونا با سال‌های قحطی بزرگ دهه ۱۹۹۰ مقایسه می‌کنند.

با منتفی شدن حضور کاروان ورزشی کره شمالی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو، احتمال دیدار جو بایدن و کیم جونگ-اون هم به کمترین رسید. سوگا یوشیهیده، نخست‌وزیر ژاپن پیش‌تر از برنامه خود برای دعوت از رئیس جمهوری آمریکا به المپیک توکیو و دیدار احتمالی با رهبر کره شمالی و خواهر پرنفوذش خبر داده بود. هر چند معلوم نیست او این دو را به توکیو دعوت کرده است یا نه.

وزیر المپیک ژاپن هنوز غیبت قطعی کره شمالی را در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان تایید نکرده و وزیر اتحاد کره جنوبی با ابراز تاسف از این تصمیم پیونگ‌یانگ گفته است بازی‌های المپیک توکیو بهترین فرصت برای بهتر کردن روابط میان دوره کره بود که در سال‌های اخیر به دلایل مختلف تیره و تار شده است.

کره شمالی با ۲۲ ورزشکار در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی شرکت کرد و برخی از مقام‌های ارشد پیونگ‌یانگ از جمله کیم یو-جونگ، خواهر رهبر کره شمالی همراه هنرمندان، خبرنگاران و گروه ۲۳۰ نفری تشویق‌کننده‌ها در شهر پیونگ‌چانگ حضور یافتند.

کد خبر 593311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha