خبرگزاری رسمی عربستان قوانین جدید این کشور برای پذیرش زائران عمره را در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

مکه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، شهر مکه از ماه رمضان تنها زائران «ایمن شده» را می‌پذیرد؛ مقامات سعودی با اعلام این خبر افزودند زائران باید علیه کرونا واکسینه شوند یا به تازگی بهبود یافته باشند.

عمره ماه مبارک رمضان در بین مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. وزارت حج و عمره اعلام کرد که تنها آن افراد واجد شرایط، مجوز انجام عمره و همچنین شرکت در نمازهای مسجدالنبی و مسجدالحرام را خواهند داشت.

این اطلاعیه افراد ایمن شده را چنین اعلام کرده است: کسانی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند، کسانی که حداقل ۱۴ روز قبل از عمره دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و افرادی که از ویروس بهبود یافته‌اند.

این قوانین از آغاز ماه رمضان به اجرا در می‌آید اما مشخص نیست که تا چه مدت ادامه دارد و آیا به مراسم حج نیز تعمیم پیدا خواهد کرد یا خیر.

عربستان سعودی بیش از ۳۹۳۰۰۰ مورد ابتلا به عفونت ویروس کرونا و ۶۷۰۰ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است و این در حالیست که بر اساس اعلام وزات بهداشت سعودی، بیش از ۵ میلیون واکسن برای جمعیت ۳۴ میلیون نفری این کشور خریداری شده است.

ماه گذشته، ملک سلمان وزیر حج را جایگزین کرد؛ سال ۲۰۲۰ این کشور در پی شیوع کرونا، میزبان کوچکترین حج در تاریخ معاصر بود و فقط ۱۰ هزار نفر از ساکنان عربستان سعودی اجازه انجام مناسک حج را پیدا کردند در حالیکه در سال ۲۰۱۹، ۲.۵ میلیون مسلمان از سراسر جهان حج به جا آوردند.

در اواخر سال گذشته میلادی و پس از کاهش بحران کرونا، عربستان سعودی برای اولین بار پس از هفت ماه، مسجد الحرام را برای نماز گشود و عمره را از سر گرفت. مقامات این کشور گفتند که به محض کنترل و کاهش تهدیدات کرونا، به عمره اجازه داده می‌شود تا به ظرفیت کامل خود بازگردد.

کد خبر 593272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha