گروه شهری: ۱۲۰ نماینده مجلس هشتم برای عضویت در فراکسیون مدیریت شهری اعلام آمادگی کردند.

به‌زودی شهردار تهران به همراه رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مجمع حضور خواهند یافت تا مسائل مدیریت شهری به ویژه معضل حمل‌ونقل شهرتهران را مطرح کنند.

بنا براین گزارش، مجمع عمومی فراکسیون مدیریت شهری روز یکشنبه آینده تشکیل جلسه خواهد داد تا نسبت به انتخاب هیأت رئیسه فراکسیون اقدام کنند.

به گفته امیر طالبیان مشاور شهردار تهران، یک هیأت مؤسس ۱۵ نفره از نمایندگان مجلس هشتم که عمدتا از مدیران اجرایی، شهرداران و فعالان حوزه مدیریت شهری هستند تا کنون ۴ جلسه تشکیل داده‌اند و در این جلسات نحوه عضو گیری و فراخوانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این هیأت به گفته مشاور شهردار تهران، اساسنامه‌ای را برای فراکسیون مدیریت شهری به تصویب رسانده‌اند.

به گزارش همشهری از سال ۱۳۳۴ که جمعیت شهرنشین ۲۵ درصد و جمعیت روستانشین ۷۵ درصد بود تا سال ۸۵ این نسبت در چرخشی کاملا برعکس، به میزان سکونت ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها رسید.

این مسئله به همراه ناهماهنگی‌ها و چالش‌هایی که از سال گذشته میان دولت با مدیریت شهری پیش آمدو منجر به اظهار گلایه و شکوه از سوی شهردار تهران در مورد انجام نشدن تعهدات دولت به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی‌شد، موجب شد تا از اوایل سال گذشته، نمایندگان مجلس به فکر تشکیل فراکسیون مدیریت شهری بیفتند.

قانون حمل‌ونقل شهری، تبصره ۱۳ لایحه بودجه یکی از گام‌های خوب مجلس هفتم در زمینه مدیریت شهری و تقویت شهرداری‌ها بود تا در یک فضای کاملاً تخصصی به ارائه راه حل مشکلات و معضلات کلانشهرها بپردازند.

درهرحال به‌نظر می‌رسد، اهمیت تقویت مدیریت شهرها از نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا بدان جاست که موجب شده تنها در عرض کمتراز یک سال یکی از پرجمعیت‌ترین فراکسیون‌های مجلس اختصاص به مدیریت شهری داشته باشد.

کد خبر 59324

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز