سنگاپور به عنوان نخستین کشور در جهان از ماه آینده مسافران دارای گذرنامه موبایلی حاوی تاییدیه دیجیتال انجام آزمایش‌ کرونا و زدن واکسن، را می‌پذیرد.

Singapore

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سنگاپور گذرنامه موبایلی «سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی» (یاتا) برای چک پیش از پرواز خواهد پذیرفت و به این ترتیب مسافران مجوز پرواز به سنگاپور و وارد شدن به این کشور را با نشان دادن اپلیکیشن تلفن هوشمند حاوی این داده‌ها به دست آمده از آزمایشگاه‌های مورد تایید خواهند داشت.

این گذرنامه به طور موفق بوسیله «خطوط هوایی سنگاپور» آزمایش شده است. بیش از ۲۰ خط هوایی از جمله امارات، خطوط هوایی قطر و خطوط هوایی مالزی نیز در حال آزمایش این گذرنامه هستند.

سنگاپور، کانون تجاری مهم آسیا که در سال جاری میلادی شمار نسبتا کمی از موارد عفونت کرونا داشته است، در ایجاد و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در جریان پاندمی کرونا پیشتاز  بوده است و می‌خواهد در میان نخستین کشورهایی باشد که میزبانی از رویدادهای بین‌المللی را دوباره آغاز می‌کنند.

خطوط هوایی بین‌المللی امیدوارند کشورهای بیشتری گذرنامه‌های دیجیتال روی اپلیکیشن‌ها را تصویب کنند تا  امکان از سرگیری سریع‌تر مسافرت‌ها و پیشگیری از مشکلات و تاخیرها در فرودگاه‌ها که وارسی‌های متعدد مدارک ضرورت دارد، فراهم شود.

در حال حاضر، مسافران اغلب کشورها مجبور هستند در طول ۷۲ ساعت پیش از پرواز به سنگاپور آزمایش کرونای با نمونه‌گیری از بینی بدهند و نتایج این آزمایش‌ها باید در در هنگام «چک این» در فرودگاه و در هنگام ورود به سنگاپور ارایه شود.

کد خبر 593222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha