معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه هیچ گونه مذاکره مستقیم و غیر مستقیم با ‌آمریکا نداریم، گفت:گفتگوهای ما با گروه ۱+۴ در وین در مورد برداشته شدن تحریم‌ها، اقداماتی که آمریکایی‌ها باید ابتدا بردارند و راستی آزمایی شود کاملا فنی است.

سید عباس عراقچی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید عباس عراقچی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: آنچه ما در وین در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم دقیقا مبتنی بر مواضع قطعی نظام هست که توسط مقام معظم رهبری و مسئولین کشور بارها اعلام شده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: ما در وین هیچ مذاکراتی با آمریکایی‌ها چه مستقیم چه غیر مستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک و کشورهای ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خودمان را برای بازگشت به برجام به آنها اعلام خواهیم کرد. بازگشت و خواسته ما این است که آمریکا اول همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و همه تحریم‌هایی که گذاشته را بردارد و بعد از آن ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و برمی‌گردیم.

عراقچی تصریح کرد: اگر کشورهای ۱+۴ توانستند آمریکایی‌ها را از این جهت و به هر روشی که خودشان می‌دانند راضی کنند، طبیعی است که ما به آن عمل می‌کنیم. گفت وگوهای ما با ۱+۴ در وین گفت وگوهای کاملاً فنی در مورد تحریم هایی است که باید برداشته شود و اقداماتی که ایران انجام دهد و ترتیب اینکه آمریکایی‌ها باید ابتدا انجام بدهند و راستی‌آزمایی شود.

وی عنوان کرد: این را هم بگویم که ما هیچ طرح گام به گام یا پیشنهاد گام به گام ایران نداریم و قبول نمی‌کنیم یک گام از نظر ما بیشتر وجود ندارد و آن این است که آمریکا تمام تحریم‌هایی که بعد از خروج ترامپ مجددا اعمال شد یا جدیداً اعمال شد و یا برچسب آن عوض شد اینها باید مشخص شود و آمریکا باید اینها را بردارد بعد ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و به تعهداتمان برمی‌گردیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: اینکه گام نهایی که آنها باید انجام دهند ما باید انجام دهیم دقیقاً باید تعریف شود این فقط در گفت وگوهای فنی ما با کشورهای ۱+۴ انجام می‌شود.

 هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه به صورت برخط با حضور نمایندگان ایران و 1+4 به صورت برخط برگزار شد و قرار است این گفت و گوها روز سه شنبه این هفته به صورت حضوری در وین برگزار شود.

کد خبر 592858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha