مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
۰ نفر

جدیدترین نسخه از موشک استارشیپ با عنوان اس‌ان۱۱، عصر سه‌شنبه به وقت تهران (صبح سه‌شنبه به وقت محلی) و پس از ۲۴ ساعت تاخیر از پایگاه فضایی در تگزاس به سمت مدار زمین پرتاب شد.

استارشیپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، این اولین تاخیر در آزمایش‌های استارشیپ نبوده است. اسپیس‌ایکس امیدوار بود که پس از تغییر یکی از ۳ موتور رپتور این موشک، پرواز آزمایشی را در روز جمعه انجام دهد، اما این آزمایش به روز دوشنبه منتقل شد و سرانجام اوایل صبح سه‌شنبه به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت تهران ۱۱ فروردین ۱۴۰۰) انجام گرفت. موشک اس‌ان۱۱ طبق برنامه تا ارتفاع ۱۰ کیلومتری بالا رفت، اما پس از ۶ دقیقه از آغاز این پرتاب، دوربین‌های پخش شرکت اسپیس‌ایکس قطع شدند.

«جان اینسپراکر»، مفسر این پرتاب از شرکت اسپیس‌ایکس، هنگام پخش زنده این آزمایش گفت: «به‌نظر می‌رسد که ما آزمایش هیجان‌انگیز دیگری از استارشیپ شماره ۱۱ داشتیم. استارشیپ۱۱ دیگر بازنمی‌گردد، منتظر فرود نباشید.»

مانند آزمایش‌های پیشین، بازهم استارشیپ موفق به فرود نشد؛ اگرچه در مورد استارشیپ اس‌ان۱۰، شرایط کاملا متفاوت بود و این راکت توانست بر روی سکوی فرود، بنشیند، اما پس از آن منفجر شد تا فرودش ناقص به‌شمار بیاید.

این دومین آزمایش پرتاب استارشیپ در ماه مارس ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

استارت‌آپ اسپیس‌ایکس برنامه‌های بزرگی برای خود دارد. این شرکت در حال حاضر یک پرواز برای یوساکو مازاوا، میلیاردر ژاپنی و ۸ نفر دیگر رزرو کرده است تا با یک استارشیپ به دور ماه پرواز کنند. همچنین استارشیپ قرار است در آینده‌ای نزدیک و تحت برنامه آرتمیس، فضانوردان ناسا را به ماه ببرد. هدف نهایی استارشیپ بردن انسان به مریخ عنوان شده است.

کد خبر 592343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha