مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

بر اساس آنچه سازمان هواشناسی اعلام کرده است از چهارشنبه تا جمعه پیش رو در اغلب مناطق کشور به ویژه در شمال غرب و غرب کشور جنوب غرب و مرکز وزش باد شدید و گردوخاک اتفاق خواهد افتاد.

تندباد

همشهری آنلاین- حمیده پازوکی: مدیرکل مدیریت بحران اردبیل درگفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار همشهری اظهار کرد: سازمان هواشناسی هشدار نارنجی برای وزش باد شدید با سرعت حدود ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت داده است.  

فرهاد عبدالعلی‌پور با بیان اینکه آماده‌باش لازم به فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان اعلام کرده است، گفت: فرمانداری‌ها موظف هستند با بازدید از تابلوهای بین شهری، مبلمان شهری و توجه به پشت‌بام ساختمان‌های شهر از ایمن‌بودن آنها اطمینان حاصل کنند. به علاوه از مردم می‌خواهیم از تردد و پارک‌کردن وسایل نقلیه مقابل ساختمان‌های نیمه‌کاره یا زیر درختان کهنسال خودداری کنند تا حادثه‌ای متوجه آنان نشود.

وی همچنین درباره بارش‌های قریب‌الوقوع و آمادگی اردبیل در زمینه وقوع سیل نیز اظهار کرد: سال گذشته تیمی از کارشناسان اداره آب و مدیریت بحران تمام نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های استان را شناسایی کرد. پس از آن این نقاط لایروبی شد و به همین دلیل امسال نگرانی کمتری در مورد وقوع سیل در استان داریم.

مدیرکل مدیریت بحران زنجان نیز در گفت‌وگو با همشهری گفت: از آنجا که هواشناسی استان از احتمال وزش بادی با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت خبر داده است، صبح سه‌شنبه سوم فروردین جلسه ستادپیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان برگزار شد تا هماهنگی‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی انجام شود.

صفی‌الله کرامتی ادامه داد: براین اساس همه فرمانداری‌ها موظف شده‌اند تا در آماده‌باش کامل باشند. همچنین آگاهی کامل نیز از طریق صداوسیما و خبرگزاری‌ها به مردم داده خواهد شد تا از تردد بی‌مورد پرهیز کنند. توصیه ما این است که شهروندان از ساخت‌وساز در نقاط مرتع خودداری کرده و از توقف و پارک خودرو در نزدیکی درختان کهن‌سال و پوسیده بپرهیزند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه درباره مبارزه با آفت ملخ به مزارع استان نیز صحبت و تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مربوط ایجاد شود.  

مدیرکل مدیریت بحران زنجان افزود: ما در زمینه سیل نیز آمادگی خوبی در دستگاه‌های مختلف استان داریم و اگر مردم همکاری کرده و هشدارها را جدی بگیرند، در سال جدید حوادث کمتری را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 591710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha