محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: به هیچ‌وجه سفرها تبیلغاتی نیست بلکه یک ضرورت است که باید ادامه یابد

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا محمد باقر قالیباف که در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود در دفاع از طرح مجلس برای برجام گفت: با اجرای این قانون طرف‌های برجامی فهمیدند که ما دست‌بسته نیستیم و یکطرفه نیز به تعهدات عمل نخواهیم کرد.

رئیس مجلس گفت: امروز وزیر خارجه کشورمان در همه نشست‌هایی که با وزرای خارجه ۱+۴ دارد شاهد تحرکی از سوی آنهاست که به دنبال قانون مجلس ایجاد شده است.

قالیباف گفت: قانون مجلس یک ابزار و قدرت چانه‌زنی و فرصتی بیشتر برای گفت‌وگوست. البته هدف این قانون تنها گفت‌وگو نیست بلکه هدف اصلی رفع تحریم‌هاست. ما در چارچوب برجام این قانون را تصویب کردیم و هیچ کاری خلاف برجام انجام ندادیم. اکنون نوبت طرف‌های دیگر است که به تعهدات خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: امروز آنها فکر می‌کنند در ایران برای اجرای برجام چند صدا وجود دارد در صورتی که صدای مسئولان و مردم یکی است و همه انتظار دارند تا تحریم‌ها در چارچوب برجام رفع شود. در مجلس دو اولویت دنبال می‌شود؛ یکی رفع تحریم‌ها از طریق قانونی است که تصویب کرده‌ایم و دیگری بی‌اثرکردن تحریم‌ها و کاهش فشار به مردم است که از طریق اصلاح ساختار بودجه و برنامه ۵ ساله هفتم توسعه دنبال خواهد شد.

رییس مجلس گفت: در قانون مصوب مجلس این شرایط وجود دارد که هر زمانی طرف‌های برجامی به وعده‌های خوب عمل کردند و دولت گزارش آن را به مجلس داد بلافاصله ما نیز به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

قالیباف در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا سفرهای استانی شما جنبه تبلیغاتی دارد، بیان کرد: به هیچ‌وجه سفرها تبیلغاتی نیست بلکه یک ضرورت است که باید ادامه یابد. نمایندگان بعد از هر سه هفته کاری در مجلس یک هفته برای نظارت به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و در آنجا با مردم در ارتباطند. اما برخی از مسائل در حوزه‌های انتخابیه در سطح ملی است.

وی افزود: مثلا برخی از پروژه‌های راه، بیمارستان‌ها و کارخانجات نیاز به نگاه ملی دارد. حضور و نظارت میدانی در بین مردم کمک می‌کنند تا پروژه به ریل اصلی خود بازگردد. از روی کاغذ نمی‌توان تصمیم گرفت.

قالیباف گفت: مردم انتظار دارند تا حداقل صدای آنها شنیده شود. به عنوان مثال در سفر استانی به خوزستان ۷۴۰ روستا در کنار رودخانه بزرگ با مشکل تنش آبی روبه‌رو بود در این سفر ما مسئله را پیگیری کردیم و امروز مشکل آب ۱۲۰ روستا حل شده است. در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات قابل توجهی برای حل مشکل تنش آبی این روستاها و سیستم فاضلاب خوزستان که نیاز به نگاه ملی داشت اختصاص داده‌ایم. موضوعاتی نظیر راه‌های روستایی، آب روستایی و گازرسانی به روستاها در اولویت مجلس قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما طرحی در خصوص سهمیه بنزین در مجلس داشتیم که از نظر بنده به عنوان یکی از نمایندگان مجلس طرح خوبی بود اما با توجه به نظر نمایندگان و ایراداتی که طرح داشت در مجلس به تصویب نرسید اما این طرح نیز در آینده دنبال خواهد شد. این طرح به یارانه‌های بنزین بازمی‌گشت. متاسفانه ما در برخی از یارانه‌ها شاهد هستیم که عده‌ای ۲۳ برابر دیگران از یارانه استفاده می‌کنند. چرا یک خانواده پنج‌نفره که پنج خودرو دارد باید با یک خانواده پنج نفره که حتی یک موتور نیز ندارند به یک میزان از یارانه انرژی بهره‌مند باشند. مجلس این موضوع را در قالب طرح دنبال خواهد کرد و مصمم است تا از حقوق مردم حمایت کند.

کد خبر 591374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha