پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

حمل و نقل کالا و نیروها در زمان‌های گذشته در مکان‌های جنگی و یا مناطقی که بندرگاهی در آنها وجود نداشت، یک چالش اساسی بود، اما این کار باید انجام می‌گرفت.

خودروی دوزیست

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور۱، شرکت «اسپارکمن و استیون» (طراح انواع کشتی و قایق) با همکاری شرکت جنرال موتورز یک کامیون دوزیست تولید کردند که می‌توانست هم نیرو و هم بار را از خشکی به داخل آب ببرد و برعکس.

جنرال موتورز DUKW ۳۵۳ یک نمونه باقی مانده از سال ۱۹۴۳ است که برای فروش عرضه شده است. اگرچه هیچ پرونده‌ای از حضور آن در زمان جنگ جهانی دوم وجود ندارد، اما این وسیله نقلیه هنوز هم یک بازمانده به‌شمار می‌آید که به‌عنوان یک یادگار در موزه نگهداری می‌شود.

این وسیله برای حمل محموله‌هایی تا ۲۳۰۰ کیلوگرم یا ۲۴ نفر طراحی شده است. DUKW به یک موتور ۴/۴ لیتری GMC مدل ۲۷۰ مجهز بوده که ۹۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. گفته می‌شود که حداکثر سرعت آن ۸۰ کیلومتر در ساعت در جاده و حدود ۶ گره درایی بر روی آب است. این خودروی آبی خاکی در سال ۱۹۴۳ به نیروهای مسلح انگلستان تحویل شد و در سال ۱۹۷۰ به‌عنوان یکی از بازماندگان جنگ به موزه سلطنتی نقل مکان کرد.

با این حال، موزه آن را برای فروش گذاشته است. باید به این نکته توجه داشته که تعداد معدودی وسیله نقلیه در دنیا وجود دارند که هنوز می‌توانند با یک موتور قدیمی GMC کار کنند. قیمت در نظر گرفته شده برای این وسیله نقلیه رقمی بین ۲۵ تا ۲۸ هزار دلار است که البته مبلغ کمی هم نیست.

کد خبر 591320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha