برای به دست آوردن انگیزه روش‌های ساده‌ای وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید آنها را به کار گیرید. یکی از روش‌هایی که به شما توصیه می‌کنیم یک برنامه منظم صبحگاهی است تا با عمل به آن، دیگر هیچگاه مشکلی در بی‌انگیزگی نداشته باشید.

برنامه صبحگاهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از cheatsheetlife، انگیزه حس اشتیاقی است برای انجام کاری. داشتن این حس بسیار ساده است ولی با این حال ما برای به دست آوردن انگیزه بسیار مشکل داریم؛ گویی که مهارت خاصی است که فقط افراد معدودی به آن دست پیدا می‌کنند.

حالا چطور انگیزه پیدا کنیم؟ به عبارت دیگر چطور برای انجام کاری هیجان داشته باشیم؟

پیش از هر چیز ما نیاز به یک نظم ذهنی و جسمی داریم. یک برنامه منظم صبحگاهی که ما را آماده و مشتاق برای انجام کارهای روزانه کند. 

۱- سر ساعت از خواب بیدار شوید

این را تبدیل به عادت خود کنید که هر روز صبح حداقل ۲ ساعت قبل از این‌که از خانه خارج یا مشغول کار شوید بیدار شوید. این کار به ذهن شما وقت کافی می‌دهد تا برای انجام کارهای روزانه بیدار و آماده شود.

صبح‌ها باید زمانی برای آماده شدن ذهن و بدن شما برای کل روز باشد. عادت صبح زود بیدار شدن تأثیر زیادی در عملکرد شما می‌گذارد.

این ۷ کار را هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهید

۲- اتاق را روشن کنید

بدن شما با دریافت نور درمی‌یابد که صبح شده و زمان بیدار شدن است. اگر زمانی که از خواب بیدار می‌شوید آفتاب هنوز درنیامده چراغ‌ها را روشن کنید و برنامه صبحگاهی خود را شروع کنید.

۳- آب بنوشید

نوشیدن آب کافی باید بخشی از روتین صبحگاهی شما باشد. بعد از کل شب که آبی ننوشیده‌اید، بدن شما بی‌آب شده و مهم‌ترین کار برای ریکاوری نوشیدن آب به مقدار کافی بعد از بیدار شدن است. اگر صبح‌ها این حالت‌ها را دارید،‌ نشانه بی‌آب شدن بدن است: سرگیجه، سردرد، خستگی، خشکی دهان و لب و چشم‌ها.

اگر این حالت‌ها را دارید تعجب نکنید که صبح‌ها بی‌انگیزه‌ هستید. صبح‌ها بعد از بیدار شدن اولین کاری که می‌کنید نوشیدن ۲ تا ۴ لیوان آب باشد و این را عادت خود کنید تا تأثیر آن را در بدنتان ببینید. اگر نوشیدن آب خالی برایتان دشوار است، آن را طعم‌دار کنید و بعد بنوشید.

این ۷ کار را هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهید

۴- نرمش کنید

نرمش سبک عادت خوبی در روتین صبحگاهی است. در طول شب بدن شما حرکتی ندارد و این باعث ایجاد حس سنگینی و کرختی در شما می‌شود. یک نرمش کوتاه بدن و ذهن شما را بیدار می‌کند و سوخت‌وساز بدنتان را به جریان می‌اندازد و اندروفین (هورمون احساس شادی) را ترشح می‌کند.

اگر عادت به نرمش صبحگاهی ندارید، حداقل چند حرکت کششی سبک انجام دهید یا ۳۰ ثانیه بدوید یا حرکت پروانه بروید. هر کاری که کمی بدن شما را بیدار کند نتیجه‌بخش خواهد بود. بیدار کردن بدن در صبح زود بسیار مهم است، چون این کار خون تازه به مغز می‌فرستد و تأثیر آن در بالا رفتن تمرکز شما شگفت‌انگیز خواهد بود.

این ۷ کار را هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهید

۵- بنویسید

به همان اندازه که فعال کردن بدن مهم است، حتی بیشتر از آن فعال کردن مغز مهم است. بیشتر ما این عادت را داریم که روزمان را با خواندن و وارد کردن اطلاعات جدید به مغزمان شروع کنیم که این کار مغزمان را کمی تنبل می‌کند. به‌جای خواندن سعی کنید افکارتان را بنویسید. هر روز ۱۵ دقیقه را صرف نوشتن کنید و این را عادت خود کنید.

همه افکار و احساسات خود را بنویسید؛ هرچه در ذهنتان می‌گذرد خوب یا بد را روی یک تکه کاغذ بنویسید. نوشتن افکارتان شما را سبک می‌کند. نگران نباشید که چه می‌نویسید یا چطور می‌نویسید؛ این مهم نیست. به هرحال شما آن کاغذ را دور می‌اندازید. قرار نیست یک شاهکار ادبی بنویسید، فقط ذهنتان را پاک و سبک کنید.

فواید بسیاری در نوشتن افکار صبحگاهی وجود دارد. این کار مغز شما را فعال می‌کند. ذهن شما را خالی می‌کند و انگیزه شما را بالا می‌برد.

این ۷ کار را هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهید

۶- صبحانه بخورید

شما باید به بدن و ذهنتان سوخت برسانید تا در بهترین شکل خود باشند. بهانه قبول نیست؛ خوردن صبحانه سالم و مغذی باید عادت هرروزه شما شود. تأثیری که از این کار احساس می‌کنید شما را شگفت‌زده خواهد کرد. شما انرژی بسیار بیشتری خواهید داشت و مغز شما بسیار بهتر کار خواهد کرد.

این ۷ کار را هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهید

۷- یک صحبت کوتاه با خود داشته باشید

به چیزهای مثبت فکر کنید و آنها را به خود بگویید. این کار اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برد و حال خوبی به شما می‌دهد.

گفتن جملات مثبت پیش از ترک خانه را عادت خود کنید. مثلا می‌توانید جملاتی شبیه این به خود بگویید: من فردی بااستعداد، خلاق و کاردانم. امروز من بهترین خودم خواهم بود و همین کافی است.

این کار در مواجهه با کارهای سخت به شما اعتمادبه‌نفس می‌دهد و به شما یادآوری می‌کند که آرام باشید و بهترین کاری را که می‌توانید انجام دهید. هیچکس کامل نیست و کمال‌گرایی بهره‌وری را از بین می‌برد.

این روتین صبحگاهی را با فعالیت‌های روزانه معمول خود همراه کنید و انگیزه خود را روزبه‌روز بالا ببرید.

به یاد داشته باشید که یک فکر مثبت در اول صبح می‌تواند کل روز شما را تغییر دهد.

کد خبر 591180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha