شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

«بنیاد حفاظت از محیط زیست» آمریکا همصدا با کارشناسان سراسر جهان هشدار داد که بشر فقط 100 ماه وقت دارد تا جلوی روند وحشتناک گرم شدن زمین را بگیرد.

 این کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با ادامه انتشار گازهای گلخانه‌ای، گرمای سیاره ما به اندازه‌ای افزایش یابد که تا 5 سال آینده دیگر اثری از برف و یخ در قطب شمال باقی نماند.

با این حساب در آینده‌ای نزدیک زمین به سیاره غیرقابل تحملی تبدیل خواهد شد که وقوع طوفان‌ها، شیوع بیماری‌های مختلف و قحطی آب، تمدن‌ها را با وضعیت دردآوری روبه‌رو خواهد کرد. «ال گور» معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که به پاس تلاش هایش برای حفاظت از زمین، برنده جایزه نوبل شده می‌گوید: « انسان‌ها روزانه هفتاد میلیون تن گاز گلخانه‌ای منتشر می‌کنند و این به معنای تهدید تمامی بشریت است.

من نمی‌خواهم فقط هشدار بدهم بلکه می‌خواهم بگویم باید چاره‌ای اندیشید.» او ادامه می‌دهد: «ما باید ظرف ده سال آینده تولید انرژی از سوخت‌های فسیلی را متوقف کرده و به جای آن از منابع تجدید پذیر همچون نور خورشید، باد و حرارت مرکزی زمین استفاده کنیم.

اگر کسانی بر این عقیده‌اند که برای چنین تحول بزرگی 10سال زمان کمی است من از آنها می‌خواهم به گفته‌های متخصصان دقت کنند و ببینند اگر ما چنین کاری نکنیم چه بر سرمان خواهد آمد.» فاجعه‌ای که یاد و خاطره تمام بیماری‌های کشنده را از حافظه بشر پاک خواهد کرد، چون دیگر بشری باقی نخواهد ماند.

کد خبر 59083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز