مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای اولین بار قراردادهایی با ضمانت 5 ساله در زمینه آسفالت در تهران بسته شد.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، گفت: در حال حاضر بخشی از اتوبان‌های شهر با ضمانت 5 ساله آسفالت می‌شوند، این در حالی است که حتی قراردادهای وزارت راه نیز ضمانت دو ساله دارند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران مسعود نصر آزادانی گفت : کیفیت آسفالت تهران در سه سال گذشته نسبت به آن چه که در کل کشور جاری است، وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده است. هر چند تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم، اما کیفیت آسفالت اتوبان‌های تهران، حتی از آسفالت وزارت راه نیز که متولی موضوع آسفالت است بهتر است.

وی با تاکید بر این که برای بهبود کیفیت آسفالت باید تلاش بیشتری کنیم، تصریح کرد: استفاده از قیر پلیمری، اصلاح قیر با تکنولوژی نانو، نوسازی ناوگان تولید، پخش و اجرای آسفالت، برگزاری دوره‌های آموزشی در بخش‌های مختلف حمل، پخش و اجرا و برای مهندسان مشاور ناظر در اجرای پروژه‌ها، از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای بهبود کیفیت آسفالت انجام شده است.

نصر آزادانی سابقه اجرایی استفاده از بخشی از تکنولوژی مورد استفاده در آسفالت تهران را در کل کشور بی‌نظیر دانست، افزود: جایگزینی قیر امولسیون با قیرهای محلول mc  به طور گسترده در تهران اجرا شد و استفاده ژئوتو استایل در پیشگیری از رشد ترک  روسازی‌های قدیمی به روسازی جدید به طور گسترده و به میزانی که امسال و سال گذشته در تهران اجرا شد در کل کشور بی‌سابقه بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: استفاده از مشاوران آموزش دیده و دارای سابقه کار در امر تولید، پخش و اجرای آسفالت برای اولین بار در کشور صورت گرفت که شهرداری تهران مجری آن بود.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران خاطر نشان کرد: قراردادهای با ضمانت 5 ساله در زمینه آسفالت برای اولین بار در کشور در تهران اجرا شد و در حال حاضر بخشی از اتوبان‌های شهر با ضمانت 5 ساله آسفالت می‌شوند ، در صورتی که حتی قراردادهای وزارت راه نیز ضمانت دو ساله دارند‌.

وی افزد : استفاده از بازیافت تراشه‌ها به عنوان یک سرمایه ملی، برای نخستین بار در تهران اجرا شده است و دو کارخانه بازیافت سرد در حال حاضر وجود دارد که کیفیت آسفالت آن‌ها به نحوی مطلوب است که به عنوان یک لایه آسفالتی تا زمان اجرای روکش گرم، در اتوبان بابایی مدتها زیر ترافیک قرار داشت.

نصر آزادانی تصریح کرد : تهران 120 میلیون متر مربع سطح روسازی دارد و تکالیف زیادی نیز از سال‌های گذشته در آن انباشته شده است.

وی افزود: سال گذشته با تلاش زیاد و رشد چند برابری بودجه که برای این کار در نظر گرفته شد، توانستیم 10 درصد سطح معابر تهران را روکش کنیم، در صورتی که در گذشته کمتر از دو تا پنج درصد عملیات اجرایی انجام می‌شد و به این دلیل اقدامات زیادی از این سال‌ها در تهران باقی مانده است.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران خاطر نشان کرد: 10 درصد عملیات اجرایی در برابر 90 درصد کار انجام نشده‌ای که مربوط به اقدامات انجام نشده سال‌های پیش است، به چشم نمی‌آید، اما تلاش داریم که به تدریج با استفاده از روش‌های نوین اجرایی و عملیات نگهداری به موقع که در حال برنامه‌ریزی و اجرای آن در سطح شهر تهران هستیم، بتوان این نسبت‌ها را به هم نزدیک کرد.

کد خبر 59080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز