اقدام تازه مجله فرانسوی شارلی ابدو جنجال‌برانگیز شد. این مجله در کاریکاتوری روی جلد خود از ملکه انگلیس و عروسش مگان مارکل، ملکه را با پلیس نژادپرست امریکایی مقایسه کرده است.

ملکه و مگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مجله طنز فرانسوی شارلی ابدو با تصویر کارتونی ملکه الیزابت که بر گردن مگان مارکل زانو زده است و مرگ جورج فلوید را تداعی می‌کند، خشم برخی از مردم را برانگیخته است. 

عکس | کاریکاتور تازه جنجالی مجله شارلی ابدو | این بار ملکه سوژه شد

کاریکاتور این مجله جنجالی پس از گفت‌وگوی مگان مارکل، دوشس ساسکس و همسرش، پرنس هری، با اپرا وینفری، منتشر می‌شود که در آن از نژادپرستی آشکار در خانواده سلطنتی گفت. اگرچه آنها مستقیما از ملکه انتقاد نکردند، اما مارکل گفت که درباریان مجوز خروج از کاخ کنزنینگتون را به او ندادند و او در چهار ماه فقط دو بار آنجا را ترک کرد و این امر باعث شد که او با احساس تنهایی شدید و افکار خودکشی دست و پنجه نرم کند. 

در کاریکاتور منتشر شده در روز شنبه با عنوان «چرا مگان (خانواده سلطنتی را) ترک کرد» دوشس ساسکس به تصویر کشیده شده است که می‌گوید: «چون دیگر نمی توانم نفس بکشم.» 

حلیما بیگم، مدیر اجرایی اندیشکده برابری نژادی انگلیس (Runnymede Trust) گفت: «این کار در هر سطحی اشتباه است.» او در صفحه توییترش در واکنش به این کاریکاتور نوشت: «ملکه در نقش قاتل جرج فلوید گردن مگان را خرد می‌کند؟ مگان می‌گوید که نمی‌تواند نفس بکشد؟ این (کاریکاتور) نه مرزها را جا به جا می‌کند، نه کسی را به خنده می‌اندازد و نه نژادپرستی را به چالش می‌کشد. در عوض موضوع اصلی را کوچک می‌کند و توهین‌آمیز است.»

در فرانسه جایی که سکولاریسم در قانون اساسی جمهوری گنجانده شده است، این مجله به عنوان نمادی مهم از کشوری که محدود به قوانین دینی نیست، دیده می‌شود. اما برخی دیگر شارلی ابدو را تحریک‌آمیز و بی‌توجه به مسائل جدی گروه‌های تحت ستم قلمداد می‌کنند.

کد خبر 590662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha