دبیر کل جمعیت هلال احمر از آغاز طرح کنترل کرونا از امروز در ۶ مرز رسمی و آمادگی اجرای این طرح ملی در ۲۴ مرز هوایی، زمینی و دریایی دیگر کشور در روزهای آینده خبر داد.

كرونا در ايران - هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بحث کنترل مبادی ورودی کشور به جمعیت هلال احمر سپرده شده، گفت: طبق هماهنگی های درون و برون جمعیتی، هماهنگی با استان ها و شهرستان ها و برنامه‌ریزی های انجام شده، اکنون طرح کنترل کرونا توسط هلال‌احمر در ۶ مرز رسمی کشور از جمله مرزهای زمینی شهید سلیمانی مهران در استان ایلام، دوغارون در استان خراسان رضوی، شلمچه و چزابه در استان خوزستان، میلک در استان سیستان و بلوچستان و مرز هوایی کیش در استان هرمزگان آغاز شده است. 

وی توضیح داد: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می‌شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از حدود صد مرز رسمی کشور در سه بخش، ۳۲ مرز انتخاب شده که شامل ۱۸ مرز زمینی، ۱۱ مرز هوایی و ۳ مرز دریایی در ۲۱ استان و ۶ شهرستان است، اظهار داشت: این مبادی ورودی شامل مرز زمینی توردوز، جلفا و مرز هوایی فرودگاه شهید مدنی در استان آذربایجان شرقی، مرزهای زمینی بازرگان، رازی، سرو، تمرچین و مرز هوایی فرودگاه شهید باکری در استان آذربایجان غربی، مرز هوایی فرودگاه شهید بهشتی در استان اصفهان، مرز زمینی شهید سلیمانی در استان ایلام، مرز هوایی فرودگاه امام خمینی در استان تهران، مرز زمینی ماهیرود در استان خراسان جنوبی، مرز زمینی دوغارون و مرز هوایی فرودگاه شهید هاشمی نژاد در استان خراسان رضوی، مرزهای زمینی شلمچه و چذابه و مرز دریایی خرمشهر در استان خوزستان، مرز زمینی میلک، میرجاوه و ریمدان در استان سیستان و بلوچستان، مرزهای هوایی فرودگاه های شهید دستغیب و لار در استان فارس، مرز زمینی باشماق در استان کردستان، مرزهای زمینی خسروی و پرویزخان در استان کرمانشاه، مرز هوایی فرودگاه گرگان در استان گلستان، مرز زمینی آستارا در استان گیلان و مرز هوایی شهدای پرواز ۶۵۵، قشم، کیش و مرزهای دریایی بندر شهید باهنر، بندرلنگه و کیش در استان هرمزگان است. 

قوسیان مقدم اضافه کرد: در این مرزها و مبادی ورودی به کشور از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا گرفته می‌شود و در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

وی اعلام کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های ۵ نفره در مرزهای هوایی مستقر خواهند شد.

به گزارش ایرنا،  ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۱۸ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.  

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌ زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور(اسفند سال ۹۸) تا کنون ۶۱ هزار و ۱۴۲ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 590418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha