مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

پرحادثه‌ترین بارش زمستانی با ورود آخرین سامانه پربارش امسال در ۱۷ استان کشور رقم خورد.

جاده برفی

به گزارش همشهری‌آنلاین، سامانه بارشی که از شامگاه جمعه موجب بارش سنگین برف و باران در بسیاری از استان‌های کشور شد، ۲ روز پرحادثه را در محورهای مواصلاتی رقم زد. تصادف مرگبار در آزادراه قزوین – زنجان، سقوط یک دستگاه اتوبوس در جاده چالوس، ریزش بهمن در جاده‌های هراز و کرج – چالوس، گرفتاری عشایر در سیلاب، انسداد مسیرهای روستایی و کوهستانی و... منجر به مرگ ۵ نفر و مصدومیت صدها مسافر شد.

این سامانه از اواخر هفته گذشته آسمان استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان را تحت تاثیر قرار دارد و از صبح امروز استان‌های شرقی را با کولاک و بارش سنگین برف مواجه کرده است. سامانه بارشی شامگاه امشب از کشور خارج می‌شود و پس از یخبندان دو روزه، دمای هوا از روز دوشنبه در اکثر نقاط کشور افزایشی می‌شود و در تهران هم به ۱۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.

تصادف مرگبار ۲۷ خودروی سبک و سنگین در اتوبان زنجان – قزوین (ابهر به تاکستان) بر اساس اعلام اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان فوت ۳ نفر و مصدومیت ۶۱ مسافر را رقم زد.

قدرت‌الله مهدی‌خانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، در این‌باره به همشهری گفت: با توجه به کولاک شدید و برف در همان ساعات ابتدایی شاهد حادثه مرگبار رانندگی در این مسیر بودیم. در این وضعیت جوی دید رانندگان بسیار کم است و احتمال برخورد خودروها وجود دارد.

مهدی‌خانی از بازگشایی تمامی مسیرهای اصلی استان خبر داد و افزود: البته برخی جاده‌های فرعی و روستایی هنوز بسته هستند که تا دو روز آینده، عملیات راهداری برای بازگشایی این مسیرها انجام خواهد شد.

پنج سرنشین یک خودروی سواری گرفتارشده در بهمن جاده کرج - چالوس از سوی امدادگران هلال احمر البرز نجات یافتند اما واژگونی یک اتوبوس جان یکی از مسافران را گرفت. این اتوبوس حامل بازیکنان تیم فوتسال شهرداری نوشهر بود که بر اثر برخورد با بهمن سقوط کرد و در این حادثه یک بازیکن فوت کرد و ۱۹ بازیکن دیگر مصدوم شدند.

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی البرز، نسبت به ریزش دوباره بهمن و سنگ پس از پایان بارش‌ها هشدار داد و گفت: به دلیل برودت هوا، مه رقیق در محورهای کوهستانی وجود خواهد داشت که منجر به کاهش دید رانندگان در محورهای مواصلاتی می‌شود. به گفته احمدی این وضعیت بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی تا اواسط هفته جاری ادامه دارد.

از صبح دیروز با عبور سامانه بارشی از غرب و مرکز کشور، استان‌های شرقی با کولاک و بارش شدید برف مواجه شدند و جاده‌های ارتباط زمینی ۴۱ روستا در حوزه شهرستان‌های مرزی کلات و درگز واقع در شمال و شمال شرق خراسان رضوی بسته شد. همچنین ۱۱۰ مسافر در برف و کولاک جاده‌های شهرستان‌های جغتای و جوین در غرب خراسان رضوی گرفتار شده بودند که با حضور عوامل راهداری و هلال احمر خدمات‌رسانی به این مسافران آغاز شده است.

سرهنگ حسین‌ میش‌مست، رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی، با اشاره به لغزنده و مسدود بودن محورهای خراسان رضوی بیان کرد: وضعیت ناپایدار جاده‌های استان تا عصر امروز ادامه دارد و مطابق گزارش هواشناسی این سامانه امشب از کشور خارج می‌شود، اما یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها به دلیل برودت هوا کماکان ادامه خواهد داشت.

در خراسان جنوبی اما وزش طوفان با خسارت‌های فراوان همراه شد که بر اساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهرستان طبس است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود این توده گرد و غبار و طوفان تا پایان امشب یا صبح فردا از استان عبور کند.

در فارس هم بسیاری از شهرهای درگیر تندباد شدند که خسارت‌هایی از جمله شکستن درختان، رهاشدن تابلوهای تبلیغاتی، مصدومیت تعدادی شهروند و... را در پی داشت. به گفته رحیم آزادی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، این طوفان منجر به مصدومیت ۱۸ نفر در شیراز و صدرا شد که ۱۴ مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند و ۴ نفر دیگر در بیمارستان و مراکز درمانی شیراز تحت مراقبت‌های تخصصی درمانی قرار گرفتند.

کد خبر 590410

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha