نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: کادر درمان در این شهر همه تلاش خود را کرده‌اند. از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم نسبت به توجیه مردم برای لغو سفرهای نوروزی و جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضرور کوشا باشند.

محمدتقی نقدعلی 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در مورد وضعیت شیوع بیماری کرونا در حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: شهرستان ما ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. با توجه به اینکه از یک طرف به فلاورجان و از طرف دیگر به شاهین شهر و نجف آباد متصل هستیم، فاصله زمینی بین شهرستان ما و دیگر مناطق وجود ندارد. در واقع، تراکم جمعیت در استان ما کامل است یعنی جمعیت ۶۵۰ هزار نفری در مناطق مذکور زندگی می‌کنند. حومه شهرستان ما نیز تراکم بالایی دارد. بنابراین شیوع بیماری کرونا در این منطقه بالاست.  

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس افزود: کادر درمان در این شهر همه تلاش خود را کرده‌اند. پیش از هر چیز از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که نسبت به توجیه مردم برای لغو سفرهای نوروزی و جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضرور کوشا باشند. متأسفانه سخت‌گیری‌های خاصی از سوی دستگاه‌های اجرایی نسبت به سفرهای مذهبی وجود دارد. سخت‌گیری‌هایی که نسبت به سفرهای قشم، کیش، شمال کشور و سایر امکان تفریحی وجود ندارد. ما این برخورد دوگانه را برنمی‌تابیم. 

این عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به بازدید میدانی خود از بیمارستان‌های حوزه انتخابیه گفت: امکانات بیمارستان‌های بسیار ضعیف است. تعهدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خمینی شهر زمین مانده است. امکاناتی مثل آمبولانس، دستگاه سی تی اسکن بسیار کم است. ۸۰ درصد بزرگترین بیمارستان شهرستان ما برون سپاری شده است. بیمارستان ۹ دی خمینی شهر ۱۸ میلیارد تومان بدهکار است. 

نقدعلی همچنین گفت: جوی آباد در منطقه ما با ۱۲۰ هزار ساکن از نقاط محروم استان است.  ندای مظلومیت بخش بهداشت و درمان خمینی شهر باید به گوش مردم برسد. ۱۰ روز است که پزشکان اصغرآباد و کوشک نسبت به حق ویزیت خود معترض هستند. هیچ کسی جوابگو نیست. شهرستان من در وضعیت ملتهبی به سر می‌برد. 

وی در خصوص ضرورت منع عبور و مرور و ارائه خدمات بهداشتی در ورودی شهرها گفت: در سال گذشته بعضی نهادها مثل هلال احمر، اوقاف و امور خیریه و گروه‌های جهادی در ورودی شهرها مستقر شدند و به مردم خدمت کردند. امسال شاید نتوان به صورت سد جلوی سفرها را گرفت پس ضرورت دارد که پایش و تب سنجی کامل در ورودی شهرها صورت گیرد. 

کد خبر 590101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha