ده روز پس از اعلام کاهش محدودیت‌های مربوط به کرونا از سوی رئیس جمهوری ترکیه شمار موارد روزانه کرونا روز چهارشنبه در این کشور به بالاترین حد از ابتدای سال میلادی جاری رسید.

Turkey

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شمار موارد جدید کرونا در ترکیه در روز چهارشنبه به ۱۴۵۵۶ مورد رسید که بالاترین رقم از پایان سال میلادی پیش و تقریبا دو برابر شمار عفونت‌های روزانه نسبت به یک ماه پیش است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هفته پیش بازگشایی نسبی مدارس، کافه‌ها و رستوران‌ها را اعلام کرد. آنکارا در آن هنگام پس از رسیدن شمار موارد جدید عفونت روزانه به زیر ۱۰۰۰۰ مورد منع رفت‌وآمد در روزهای آخر هفته را برداشته بود.

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه افزایش موارد جدید در کشور ناشی از انتشار سریع‌تر گونه‌های جدید کووید-۱۹ خواند.

او گفت: «میزان انتشار ویروس‌های جهش‌یافته افزایش یافته است» و افزود که بیش از ۴۰ هزار نفر در این کشور با گونه جدید انگلیسی کرونا و نیز شمار بسیار کمتری با گونه‌های آفریقای جنوبی و برزیل کرونا آلوده شده‌اند.

داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه  مرگ ۶۷ نفرر به علت کووید-۱۹ در طول ۲۴ ساعت را نشان می‌دهند و به این ترتیب شمار کل مرگ‌های کرونا به ۲۹۲۲۷ مورد می‌رسد.

ترکیه که جمعیتی ۸۳ میلیون نفری دارد، در کارزاری که از میانه ماه ژانویه آغاز شد، تا به حال به ۱۰.۴۱ میلیون دوز واکسن کرونا را تجویز کرده است. بیش از ۷.۷ میلیون نفر در ای کشور دوز اول واکسن و حدود ۲.۶ میلیون نفر دوز دوم واکسن ساخته‌شده بوسیله شرکت چینی «سینوواک بایوتک» را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 590053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha