پاکستان روز چهارشنبه واکسیناسیون همگانی کرونای جمعیت ۲۲۰ میلیون نفری‌اش را با اولویت سالمندان آغاز کرد.

Pakistan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این کارزار  هنگامی در پاکستان آغاز می‌شود که دودلی زیادی درباره زدن واکسن کرونا در میان مردم حتی در میان کارکنان بهداشتی وجود دارد.

فیصل سلطان، وزیر بهداشت پاکستان گفت که واکسیناسیون همگانی با تمرکز بر سالمندترین افراد در جوامع عموما افراد بالای ۸۰ سال آغاز خواهد شد.

بر اساس یک نظرخواهی منتشر شده در هفته گذشته، تقریبا نیمی از کارکنان بهداشتی نگرانی‌های درباره واکسن کرونای چینی «سینوفارم» دارند که فعلا تنها واکسن در دسترس در پاکستان است.

این نظرسنجی از ۵۵۵ نفر از کارکنان پزشکی که بوسیله موسسه گالوپ پاکستان و یک انجمن پزشکی در فاصله ۱۲ تا ۲۰ فوریه انجام شد، نشان داد که بسیاری از کارکنان بهداشتی واکسن‌های کرونای دیگر به جز واکسن چینی را ترجیح می‌دهند.

به گفته سلطان، پاکستان تا ۲۰ فوریه (۲ اسفند)  ۵۰۴۴۰۰ دوز واکسن «سینوفارم» را به ایالت‌های این کشور فرستاده است و ۲۳۰۰۰۰ نفر از کارکنان بهداشتی تا به حال یک دوز واکسن را زده‌اند.

پاکستان تا به حال ۵۹۲۲۳۹ مورد کروناویروس و بیش از ۱۳۰۰۰ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

پاکستان هیچ واکسنی را به تولیدکنندگان واکسن کرونا سفارش نداده است و عمدتا برای تهیه واکسن به برنامه کوواکس سازمان جهانی بهداشت/اتحادیه جهانی واکسن (GAVI) برای کشورهای فقیرتر و واکسن‌های اهدایی متحد قدیمی‌اش، چین متکی است.

مقامات پاکستان تقریبا همه بخش‌های جامعه را باز کرده‌اند، اما روز چهارشنبه تصمیم‌شان برای اجازه دادن به گردهمایی در فضاهای بسته مانند سینماها، تئاترها و سالن‌های عروسی را لغو کردند.

به گفته این مقامات، مدارس نیز برای دو هفته از ۱۵ مارس (۲۱ اسفند) تعطیل خواهند بود.

کد خبر 590035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha