گروه ورزشی: آخرین اخبار از فدراسیون فوتبال مربوط به اظهار نگرانی محمد بن‌همام نسبت به پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی و تأثیرگذاری آن بر روی سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا است.

همچنین قرارداد صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی وابسته به سازمان ورزش با فدراسیون فوتبال از دیگر اخبار روز این فدراسیون است.

مذاکره کفاشیان با بن‌همام

رئیس فدراسیون فوتبال که در حال حاضر در مالزی به سر می‌برد، از مذاکرات جدیدش با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

کفاشیان گفت: «مذاکرات مؤثری با بن‌همام داشته‌ایم که او به موضوع حرفه‌ای شدن کامل فوتبال ایران تأکید کرد.»

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت‌وگوی تازه‌اش با کفاشیان تأکید کرده است: «نگرانم. هنوز در مواردی برای حضور ۴ نماینده در لیگ قهرمانان آسیا دچار ضعف هستید.»

کفاشیان موضوع نرسیدن نسخه قرارداد حق پخش تلویزیونی به AFC را اصلی‌ترین نگرانی بن‌همام درباره فوتبال ایران برشمرد و گفت: «بن‌همام درباره این موضوع نگرانی‌هایی داشت که من به او اطمینان دادم خیلی زود این مشکل برطرف خواهد شد.»

وی ادامه داد: «به بن‌همام گفتم که ما جلسات مؤثری با صدا و سیمای کشورمان داشته‌ایم و البته در حال حاضر بسیاری از اهالی فوتبال در ایران به گرفتن حق پخش تلویزیونی اصرار دارند.»

کفاشیان تأکید کرد: «بن‌همام در این خصوص نگرانی به جایی دارد اما من به او گفتم نگرانی شما را برطرف خواهیم کرد.»

شکایت فدراسیون فوتبال به فیفا

علی کفاشیان در ادامه با تشریح نشست کوالالامپور به لغو بازی‌های تدارکاتی تیم‌ملی اشاره کرد و گفت: «در مذاکراتم با بن‌همام به سیاسی بودن لغو بازی‌های تدارکاتی تیم‌ملی ایران اشاره کردم و گفتم حریفان تدارکاتی ایران به دلایل سیاسی بازی‌های‌شان را لغو می‌کنند.»

وی همچنین از قول بن‌همام تأکید کرد: «بن‌همام نیز از این بابت ابراز دلخوری کرد و گفت نامه اعتراض‌آمیز فدراسیون فوتبال ایران به فیفا را خوانده‌ام و آن را عیناً به فیفا انتقال خواهیم داد.»

بن‌همام تصریح کرده است: «ما هم معتقدیم که سیاست‌ورزی در ورزش جایی ندارد و حریفان تدارکاتی تیم‌ملی ایران حق ندارند به دلایل سیاسی بازی‌های‌شان را لغو کنند.»

قرارداد فدراسیون با صندوق حمایت از قهرمانان

رئیس سازمان لیگ در خصوص موضوع درآمد تبلیغات دور زمین می‌گوید: «بحث تبلیغات دور زمین از اولین دوره لیگ حرفه‌ای شروع شد و تا امسال شاهد رشد خوبی در این زمینه بوده‌ایم.»

در همین حال یک منبع آگاه قیمت‌های تقریبی تبلیغات دور زمین طی ۷ دوره لیگ برتر را اینگونه تشریح می‌کند: «در اولین دوره لیگ، مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان از درآمد تبلیغات دور زمین به دست آمد که در سال دوم این مبلغ دو برابر شده است. در سال سوم، چهارم و پنجم رشد قابل توجهی داشت.

در پایان سال پنجم مبلغی در حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دست آمده است. البته در سال ششم دو اسپانسر ضمن عقد قراردادی متعهد شدند ۴ میلیارد تومان پرداخت کنند.

اما با کنار کشیدن یکی از اسپانسرها، این صندوق حمایت از قهرمانان بود که عملاً کار را به دست گرفت. سال گذشته نیز همین شرکت با سازمان لیگ فدراسیون فوتبال قرارداد بست.»

عزیز محمدی درباره قرارداد تبلیغات دور زمین در لیگ هشتم تأکید می‌کند: «امسال قرارداد تبلیغات دور زمین را به مزایده گذاشتیم تا رقابت جدی‌تری در این زمینه به وجود بیاید.»

یک منبع آگاه در این مورد می‌گوید: «شرکت افق سبز آبی قصد داشت با ما قرارداد ۶ میلیارد تومانی ببندد اما چون صندوق حمایت از قهرمانان نیز همین مبلغ را پیشنهاد کرد ترجیحاً با همین صندوق قرارداد را امضا کردیم.»

اما عزیز محمدی با اشاره به ضرورت عقد قرارداد با صدا و سیما درباره حق پخش تلویزیونی می‌گوید: «ما حتی به عقد قرارداد تبلیغات دور زمین با صدا و سیما هم راضی بودیم که این اتفاق رخ نداد.

البته از آقای ضرغامی می‌خواهیم در خصوص عقد قرارداد بابت حق پخش تلویزیونی به فدراسیون فوتبال کمک کند، چون کسب سهمیه‌ها برای حضور نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به همین موضوع بستگی دارد.»

در همین حال رئیس فدراسیون فوتبال نیز با اشاره به عقد قرارداد تبلیغات دور زمین با صندوق حمایت از قهرمانان به همشهری گفت: «با صندوق حمایت از قهرمانان قرارداد خوبی بسته‌ایم. طرفین از شرایط این قرارداد رضایت دارند. البته مبلغ آن را نمی‌توانم فاش کنم اما مطمئنم که این قرارداد به فدراسیون فوتبال کمک زیادی خواهد کرد.»

علی کفاشیان ادامه داد: «حق پخش تلویزیونی می‌تواند در رابطه با جذب اسپانسرهای بهتر به ما کمک کند.»

کد خبر 58986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز