همشهری آنلاین: 25 مربی از 17 فدراسیون عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا با برنامه جدید "اید27"، پس از عقد قرارداد از کمک‌های مالی ای‌اف‌سی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا، از آنجایی که بخشی از برنامه توسعه استراتژی ویژن آسیا کمک به مربیگری درآسیاست،  مربیانی که بتوانند درفستیوال های زیر 14 سال مدرک مربیگری سی دریافت کنند شامل این حمایت خواهند شد.
عراق و تاجیکستان اولین فدراسیون هایی هستند که مراحل اداری این پروژه را طی کرده اند.

با برنامه "اید27" کنفدراسیون فوتبال آسیا به 27 فدراسیون عضو کنفدراسیون برای استخدام مربیانی که بتوانند به تیم های پایه کشور، برنامه های توسعه استانی و فوتبال پایه کمک کنند کمک مالی خواهد شد. تاکنون 20 فدراسیون عضو، خود را طبق برنامه فعال کرده اند.
بنابراین فدراسیون ها می توانند مربیان جوان خود را به کلاس های آموزشی مربیگری در فستیوال ها بفرستند و درصورتی که آنها بتوانند با موفقیت دوره را پشت سر بگذارند با مربیان قرارداد یکساله ببندند.

این برنامه با هدف فعال کردن پتانسیل های موجود در آسیاست و فقط شامل مربیان زیر 30 سال و یا با سابقه بازیگری می شود که در فستیوال ها حاضر می شوند. به علاوه بعضی از این مربیان به کلاس های فیوچر پروجکت نیز دعوت می شوند تا دانش خود را بالاتر ببرند.
در کنار عراق، بنگلادش - فیلیپین - کامبوج - کره شمالی - گوام - قرقیزستان - لبنان - مالدیو- نپال - پاکستان - سری لانکا- تاجیکستان - ازبکستان و یمن از این برنامه بهره مند خواهند شد.

کد خبر 56065

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز