وزیر علوم مالزی روز دوشنبه اعلام کرد با خرید میزان بیشتری دوزهای واکسن کرونای فایزر-بیونتک شمار کل دوزهای سفارش‌ داده شده این نوع واکسن به ۳۲ میلیون دوز رسیده که برای نیمی از جمعیت این کشور کافی است.

Pfizer

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این کشور آسیای جنوب شرقی ماه پیش برنامه ملی واکسیناسیون همگانی را در این کشور برای واکسن زدن به ۸۰ درصد جمعیت ۳۲ میلیون‌ نفری‌اش تا فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) را آغاز کرد.

خیری جمال‌الدین، وزیر علوم مالزی در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: «انتظار می‌رود همه واکسن‌های فایزر سفارش‌داده شده تا به حال در سال جاری میلادی تحویل شود.»

مالزی همچنین در نظر دارد مذاکرات برای سفارش دادن واکسن تک دوزی (یک تزریقی) کرونای شرکت داروسازی آمریکایی «جانسون اند جانسون» را به نفع معامله با شرکت چینی «کان‌سینو بایولوجیکز» که آن هم واکسن تک‌دوزی تولید می‌کند، کنار بگذارد.

خیری گفت: «این گزینه بهتری برای ما نسبت به جانسون‌ اند جانسون است که انتظار می‌رود عرضه واکسنش تا فصل چهارم امسال طول بکشد.»

دولت مالزی ماه پیش اعلام کرد که در مجموع ۶۷ میلیون دوز واکسن کرونا سفارش داده است که بیش از میزان لازم برای پوشش دادن جمعیتش است.

مالزی علاوه بر معامله برای خرید واکسن‌ فایزر-بیونتک، همچنین با شرکت‌های آسترازنکای انگلیس، انستیتو پژوهشی گامالیای روسیه و شرکت‌های چینی سینوواک بایوتک و کان‌سینو برای عرضه واکسن‌های کرونایشان به توافق رسیده است.

کد خبر 589564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha