وزارت بهداشت مالزی روز پنجشنبه گفت این کشور پس از پایان یافتن میزان موجود واکسن کرونای چینی «سینوواک» دیگر از آن استفاده نخواهد کرد، چرا که اکنون ذخایر کافی از انواع دیگر واکسن کرونا در اختیار دارد

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز آدهام بابا، وزیر بهداشت مالزی در یک کنفرانس خبری گفت برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا در مالزی در آینده عمدتا با واکسن کرونای از نوع mRNA فایزر- بیونتک پیش برده خواهد شد.

به گفته مقامات مالزی، این کشور آسیای جنوب شرقی در مقایسه با ۱۶ میلیون دوز قبلی دریافتی واکسن چینی سینوواک، اکنون ۴۵ میلیون دوز واکسن فایزر- بیونتک در اختیار دارد  که برای پوشش دادن ۷۵ درصد جمعیت کشور کافی است.

آدهام در این باره گفت: «حدود  نیمی از ۱۶ میلیون دوز واکسن سینوواک قبلا توزیع شده است، و بقیه آنها هم برای پوشش دادن دوز دوم استفاده خواهند شد.»

به گفته او افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، با واکسن فایزر- بیونتک واکسینه خواهند شد.

اعلام توقف استفاده از واکسن کرونای سینوواک که از نوع ویروس غیرفعال‌شده است، هنگامی اعلامی می‌شود که نگرانی فزاینده‌ای درباره اثربخشی این واکسن در برابر گونه‌های جدید  جهش‌یافته‌ واگیرتر کروناویروس به وجود آمده است.

تایلند، کشور همسایه مالزی، این هفته اعلام کرد از واکسن آسترازنکا به عنوان دوز دوم برای افرادی که واکسن سینوواک دریافت کرده‌اند، استفاده خواهد کرد و اندونزی نیز در حال بررس یاستفاده از یک دوز سوم یادآور واکسن برای افرادی در این کشور است که دو دوز واکسن سینوواک را دریافت کرده‌اند.

مالزی واکسن‌ آسترازنکا، واکسن شرکت چینی «کان‌سینو بایولوجیکز» و واکسن «جانسن» ساخت شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون را تایید کرده است.

همچنین مقامات مالزی گفتند روز جمعه تصمیم خود را درباره افزودن واکسن شرکت چینی سینوفارم به واکسن‌های تاییدشده در این کشور اعلام خواهند کرد.

مالزی با گزارش ۸۸۰۷۸۲ مورد عفونت و ۶۶۱۳ مورد مرگ ناشی از کرونا در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی یکی از بالاترین میزان‌های سرانه عفونت را دارد، اما این کشور همچنین یکی از بالاترین درصدای واکسیناسیون در این منطقه را دارد و حدود ۲۶ درصد از جمعیت ۳۲ میلیون نفری آن تا به حال دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

کد خبر 614691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha