مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال جهش تولید، ‌مزرعه مکانیزه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید سالانه یک تن خاویار در قم آغاز به کار کرد.

پرورش ماهیان خاویاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  عباس پورمیدانی بیان کرد: این مزرعه که چرخه فعالیت آن طی سال‌های گذشته در فازهای مقدماتی شروع شده بود امسال ‌توانست با استحصال خاویار به صورت رسمی وارد میدان تولید شود.  

با تکمیل شدن تمام فازهای این مزرعه تمام‌مکانیزه سالانه ۲۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و یک تن خاویار با کیفیت بسیار مرغوب در آن تولید و به بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد. این مزرعه از بهترین و مجهزترین مزارع پرورش ماهیان خاویار کشور به شمار می‌آید و دومین مزرعه در قم است که بهره‌برداران آن توانسته‌اند ماهیان خاویاری را در بالاترین سطح کیفیت پرورش دهند.

برای راه‌اندازی این مزرعه ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده ‌است و ۱۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن مشغول به کار هستند.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: مجهز بودن این مزرعه به جدیدترین سیستم‌های پرورش ماهیان خاویاری باعث شده ‌است تا تولید محصول در آن با کمترین میزان مصرف آب و سایر نهاده‌ها انجام شود. تمام تجهیزاتی که در این مزرعه مکانیزه به کار رفته، در عین کیفیت بسیار بالا، ‌ ساخت داخل بوده و از طریق شرکت‌های ایرانی تامین شده است.

تولید آبزیان در قم اعم از ماهیان گرمابی، سردابی، خاویاری، تیلاپیا و ماهی سفید در حدود ۲۵۰ باب استخر دومنظوره ذخیره آب کشاورزی انجام می‌شود.

کد خبر 589500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha