سرویس وسایل سرمایشی مانند کولرهای گازی و چیلر به اندازه تعمیرات آنها در ایران منقاضی ندارد. اینکه دستگاه ما بدون هیچ مشکلی هوای مطبوع تولید می‌کند خبر خوبی است، اما به معنای آن نیست که به سرویس کولر گازی نیاز نداریم. بی‌توجهی به سرویس کولر گازی و تعمیر چیلر ممکن است منجر به خسارت‌های ثانویه هنگفتی شود.

خدمت از ما.jpg

اگر مطمئن نیستید چه زمانی باید برای سرویس کولر گازی و تعمیر چیلر اقدام کنید تا عمر مفید دستگاه‌تان کاهش پیدا نکند، راهنمای پیش رو از بازار آنلان خدمات خدمت از ما را مطالعه کنید. می‌دانیم که فصل گرما درحال آغاز شدن است و می‌خواهید سریع‌تر کولر و چیلر خود را راه‌اندازی کنید. پس بهتر است قبل از آن مطمئن شوید که به سرویس کولر گازی یا تعمیر چیلر نیار دارید یا خیر.

سرویس کولر گازی و بهترین زمان برای آن

اصولا تمام لوازم الکترونیکی و مکانیکی (حداقل پس از مدتی که از خرید و استفاده از آنها گذشت) به سرویس‌های دوره‌ای و منظم نیاز دارد. شاید وقتی خسته از کارهای روزانه زیر باد خنک کولر گازی نشسته‌اید، سرویس کولر گازی اولین چیزی نباشد که به آن فکر کنید. اما برای اینکه این پروسه به مشکل نخورد، حتما باید برای سرویس کولر گازی برنامه‌ای منظم داشته باشید.

با پرداخت هزینه‌ای بسیار معقول، شستشوی پنل کولر گازی و کندانسور آن انجام می‌شود. هرگونه عیب و ایراد معمولی که از چشم شما پنهان شده باشد هم توسط متخصص شناسایی و رفع می‌شود. بی‌توجهی به سرویس کولر گازی مشکلات زیر را ایجاد می‌کند:

  • وقتی کولر گازی برای مدت زیادی سرویس نشود، اجزای آن روز به روز کثیف‌تر می‌شود. این مسئله خود باعث می‌شود تا دستگاه برای خنک کردن فضا به زمان و انرژی بیشتری داشته باشد. درنتیجه مصرف انرژی و هزینه قبض برق بالا می‌رود.
  • تلاش بیشتر کولر گازی و چیلر برای تولید سرما یعنی کارکرد زیاد کمپرسور و افزایش آمپر مصرفی. این مشکل هم می‌تواند هرلحظه به قطعات گران‌قیمت و حساسی مثل برد الکترونیکی، سیم‌کشی و حتی خود کمپرسور کولر صدمه جدی بزند.

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

با توجه به ماهیت و نوع استفاده ما از این دستگاه‌ها، بهترین زمان برای سرویس کولر گازی ابتدای فصل گرماست. البته اگر دستگاه‌تان قابلیت ایجاد گرما هم دارد، ابتدای فصل سرما هم باید برای سرویس آن اقدام کنید. یعنی اگر از هردوی این قابلیت‌ها استفاده می‌کنید، دو بار در سال باید از یک متخصص برای سرویس کولر گازی کمک بگیرید.

اگر یکبار سرویس کولر گازی جنرال، سامسونگ یا ... را انجام داده‌اید، تصور نکنید که دستگاه دیگر نیازی به شارژ گاز یا شستشوی پنل نیازی ندارد و می‌توانید از آن در فصل سرما هم استفاده کنید. نکته اینجاست که ممکن است چیلر یا کولر گازی شما در اثر ضربه، نصب اشتباه و یا پوسیدگی لوله‌ها دچار نشت گاز شود.

از طرفی اگر ساکن شهرهای بزرگ باشید، آلودگی هوا باعث می‌شود دستگاه آمپر زیادی بکشد و به برد و کمپرسور صدمات جدی بزند. لازم به یادآوری نیست که بزند که قیمت سرویس کولر گازی در مقایسه با هزینه خرابی برد یا سوختگی کمپرسور بر اثر کثیفی خیلی کمتر است. با سرویس کولر گازی نه ایرادات جدی شما را غافلگیر می‌کند، و نه هزینه بالای تعمیرات.

تعمیرکار چیلر

تعمیر چیلر

چیلرها سیستم‌های تهویه با ظرفیت بسیار بالا هستند، که هم در فضاهای صنعتی و هم در فضاهای مسکونی بزرگ کاربرد دارند. حساسیت تعمیر چیلر در مقایسه با سرویس کولر گازی کمی بیشتر است، چون آشنایی کلی افراد با چیلرهای جذبی و تراکمی صنعتی یا غیرصنعتی نسبت به کولرهای گازی کمتر است. همین مسئله اهمیت رسیدگی به این دستگاه و تعمیر چیلر را بالا می‌برد.

برای آشنایی بهتر با تعمیرات چیلر، باید کارکرد و اجزای مهم آنها را شناخت:

تعمیر چیلر جذبی

چیلرهای جذبی با جذب و انتقال حرارت توسط یک گاز جاذب، آب و نهایتا فضا را خنک می‌کنند. ژنراتور، متراکم کننده، تبخیر کننده و ماده جاذب مهمترین بخش‌های یک چیلر جذبی است. اختلال در عملکرد هرکدام از این بخش‌ها منجر به  عدم کارکرد صحیح و تعمیر چیلر جذبی می‌شود.

وقتی ژنراتور (منبع تولید حرارت) یا لوله‌های انتقال دهنده سیالات و گاز مبرد به مشکل بخورند، چیلر نمی‌تواند خنک‌سازی را انجام دهد و عملا بلااستفاده می‌شود. اگر برای بازرسی قطعات داخلی این دستگاه آموزشی ندیده‌اید، باید با یک متخصص برای تعمیر چیلر جذبی تماس بگیرید.

تعمیرات چیلر تراکمی

مهمترین بخش‌هاش یک چیلر تراکمی کمپرسور، اپراتور، کندانسور و شیر انبساط آن است. این مدل چیلرها خنک‌سازی آب و سیکل تبرید را با انتقال حرارت و متراکم کردن گاز انجام می‌دهند. کمپرسور در این چیلرها کار تامین انرژی را به عهده دارد، و قلب آن محسوب می‌شود. مشخصا، هرگونه اختلال در عملکرد اجزای چیلر تراکمی منجر به کاهش بازدهی شده، و باید از خدمات تعمیر چیلر استفاده کرد.

هرچند نصب چیلر با رعایت استانداردها مشکلات احتمالی را کاهش می‌دهد، اما بهم خوردن تنظیمات دمای دستگاه و ناتوانی منبع تامین انرژی هم می‌تواند باعث نیاز شما به خدمات چیلر شود. این مشکلات باعث می‌شود چیلر نتواند خنک‌سازی را مثل قبل انجام دهد. بروز مشکل در لوله‌های انتقال‌دهنده سیالات، فن، رسوب گرفتگی و خوردگی سایر قسمت‌ها هم همین نتیجه را دارد.

سرویسکار کولر گازی

بهترین متخصصان سرویس کولر گازی و تعمیر چیلر

حساسیت بالای این دستگاه‌ها، حساسیت ما برای استخدام تعمیرکار کولر گازی و چیلر را بالا برده است. درصورت نیاز به این خدمات، سعی می‌کنیم بهترین و باسابقه‌ترین افراد را برای خدمات چیلر و کولر گازی پیدا کنیم. دستگاه‌تان هر مدل و برندی که داشته باشد، می‌توانید بهترین متخصصان تعمیر آنها را در بازار آنلاین «خدمت از ما» پیدا کنید.

سفارش خود را به رایگان در اپلیکیشن یا وب‌سایت «خدمت از ما» ثبت کنید. . درخواست بلافاصله برای بهترین متخصصان نزدیک به شما ارسال می‌شود. آنها برایتان پیشنهاد قیمت ارسال می‌کنند و منتظر پاسخ می‌مانند. با بررسی قیمت پیشنهادی، پروفایل متخصص و نظرات مشتریان قبلی، می‌توانید بهترین سرویسکار کولر گازی و تعمیرکار چیلر را انتخاب و استخدام کنید.

اگر از قیمت سرویس کولر گازی، تعمیر کمپرسور چیلر تراکمی و ... اطلاع ندارید و می‌خواهید هزینه را تخمین بزنید، جای نگرانی نیست. گفتیم که پس از ثبت درخواست، متخصصان قیمت پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند. بنابراین، شما از میانگین قیمت سرویس کولر گازی و خدمات چیلر مطلع می‌شوید، و می‌توانید مناسب‌ترین پیشنهاد را انتخاب کنید.

کد خبر 589447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha