افزایش تعداد بیماران کرونایی در ایران و جهان، تصمیمات لازم برای ایام نوروز و افزایش درگیری‌ها بین یمن و عربستان برخی از مهم‌ترین اخبار امروز هستند.

میز خبر

۱۸:۵۸-دولت: حسن روحانی عصر دوشنبه در جلسه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه وضعیت اقتصادی به سبب تحریم‌های ظالمانه به ویژه در حوزه‌هایی که ارتباط مستقیم با زندگی و معیشت مردم دارد، مورد رضایت نیست، گفت: تمامی تلاش‌ها در سه قوه و همه نهادها می بایست در جهت کم کردن فشار اقتصادی از زندگی مردم باشد.

۱۸:۴۹-انتخابات: طی احکام جداگانه ای از سوی رئیس هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور، اعضاء و دبیر هیأت مرکزی بازرسی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، اولین میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری منصوب شدند.


۱۸:۲۰-دفاعی: امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع در پیامی به وزیر دفاع ترکیه درگذشت جمعی از فرماندهان و نیروهای نظامی ارتش این کشور در اثر سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

۱۷:۴۵-انتخابات: وزیر کشور در حکمی «مهدی جمالی نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور را با حفظ سمت به عنوان عضو ستاد انتخابات کشور در امر برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا منصوب کرد.

۱۷:۳۸-سیاست خارجی: وزیر امور خارجه ایرلند پس از دیدار و گفت و گو با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در بیانیه ای محورهای این مذاکرات را تشریح کرد و گفت: یک فرصت تاریخی برای بازگشت به مذاکره و به توافق رسیدن درباره مسیر. به همکاران ایرانی تاکید می کنم که ایرلند طبق نقش خود در شورای امنیت، آماده حمایت و تسهیل این تلاش‌هاست. 

۱۷:۱۶-قضائی:  حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه امروز مسئولان قضایی، به ارائه گزارشی درباره پیگیری‌های صورت گرفته پیرامون وضعیت بازار مرغ پرداخت و گفت: در موضوع وضعیت بازار مرغ از سال گذشته ۴ فقره هشدار برای رئیس جمهور و ۲ مورد هشدار به وزیر جهاد کشاورزی ارسال شده است.

۱۷:۰۵- سیاست خارجی: الجزیره به نقل از سازمان ضد تروریسم هند مدعی شده است که ایران در پس انفجار اخیر در اطراف سفارت اسرائیل در دهلی نو قرار دارد

۱۶:۱۸-جهان: بشار اسد رئیس جمهور کشور سوریه و همسرش به ویروس کرونا مبتلا شدند. دفتر ریاست‌جمهوری سوریه در بیانیه‌ای ضمن ابراز این خبر، اعلام کرد که اسد و همسرش در وضعیت پایداری قرار دارند.


۱۶:۱۰-مجلس: سخنگوی شورای نگهبان گفت: از روز گذشته با ارسال بودجه از سوی قوه مقننه؛ شورای نگهبان در سه نوبت کاری جزئیات بودجه را مورد بررسی قرار داده و امروز و فردا نیز این جلسات فوق العاده ادامه دارد، امیدواریم در یکی دو روز آینده بررسی بودجه سال آینده به پایان برسد و نتیجه را به مجلس شورای اسلامی اعلام کنیم.


۱۵:۴۷-مجلس: مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی سرقتِ «قرارداد دارسی» از آرشیو این مرکز را تکذیب و با انتشار تصاویری اعلام کرد که این سند تاریخی در این مرکز موجود است. در روزها گذشته شائبه به سرقت رفتن قرارداد دارسی در اخباری غیررسمی مطرح شده بود اما عبدالحسین مسلمی ـ معاون اشاعه اطلاعات کتابخانه مجلس ـ آن را تکذیب کرد.

۱۵:۱۷-انرژی: رویترز گزارش داد شرکت ملی نفت ایران در ماه‌های اخیر به دنبال از سرگیری صادرات نفت است‌. از سرگیری صادرات نفت خام ایران می‌تواند نیاز هند به نفت را کاهش دهد. یک مقام هندی گفت: ما توقع داریم که در ۴-۳ ماه آینده نفت خام ایران وارد بازار  ما شود. یک مقام پالایشگاه‌های هندی گفت: مسئولان شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده‌اند که پس از انتخابات ریاست جمهوری، توافق‌های رسمی برای صادرات نفت امضا خواهد شد. 

۱۴:۳۳ - سیاست خارجی: آیت‌الله ایازی، عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی به جماران گفته است: کار آیت‌الله سیستانی بسیار مهم و ارزنده بود. آیت‌الله سیستانی از حقوق اقلیت‌ها در عراق و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی جدای از مذاهب و عقاید دفاع می‌کنند. آیت الله سیستانی راه را برای طرفداران خشونت و کسانی که دنبال دوگانگی هستند، مسدود کردند.

۱۴:۲۶ - اقتصاد: بر اساس اولین نرخ اعلام شده از سوی کانون صرافان، قیمت دلار در بازار آزاد با ۱۵۰تومان افزایش نسبت به دیروز به ۲۴۹۰۰ و یورو به ۲۹۵۰۰تومان رسید. در صرافی‌ها قیمت فروش دلار ۲۴۴۰۰ و یورو ۲۹۱۵۰تومان اعلام شد. قیمت خرید دلار و یورو هم به ترتیب ۲۴هزار و ۲۸۶۵۰تومان است. امروز سامانه نیما قیمت فروش دلار را ۲۳۸۰۱ و یورو را ۲۸۰۳۹تومان اعلام کرد.

۱۴:۱۶ - بهداشت و درمان: فوت ۹۹ بیمار کووید۱۹ در کشور/ ۳۸۰۴ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند



۱۳:۵۲ - شهر: ساخت‌وساز و گودبرداری در تهران از ۲۳ اسفند ممنوع است معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بخشنامه استقبال از بهار ۱۴۰۰ را با محوریت ساماندهی کارگاه‌های ساختمانی و توقف کلیه فعالیت‌های ساخت‌وساز در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی ابلاغ کرد.

۱۳:۱۱ - اقتصاد: یکصد و بیست و یکمین مرحله یارانه نقدی مربوط به اسفند ماه به ازای هر نفر ۴۵۵۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ به حساب سرپرستان محترم خانواده‌ها واریز خواهد شد. این ماه نهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواده‌هایی که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

۱۲:۳۵ - جهان: مگان مارکل، همسر شاهزاده هری در مصاحبه با مجری مشهور آمریکایی به نکاتی از زندگی خود اشاره کرده که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است. او گفته: «پس از ازدواج در سال ۲۰۱۸ به خودکشی فکر کردم. در دورانی که فرزندم آرچی را باردار بودم، دغدغه اعضای خانواده سلطنتی میزان تیرگی رنگ پوست فرزندم بوده است! آنها نمی‌خواستند (پسرم)‌ عنوان شاهزاده داشته باشد. خانواده سلطنتی نژادپرست و دروغگو هستند.»



۱۲:۳۰ - سیاست داخلی: رییس‌جمهورر در مراسم بهره برداری از ۲۷۲۱ طرح ملی گفت:🔹سال آینده سال غلبه بر ویروس و رونق مشاغل خواهد بود، البته نه اول سال.🔹به مرور واکسن خارجی وارد می‌شود و به بازار می‌آید و واکسن داخلی توزیع می‌شود. عده‌ای که مبتلا شدند و از این بیماری گذشتند به طور طبیعی واکسینه شدند و عده‌ای که نگرفتند، واکسینه می‌شوند.🔹دولت همه تلاش خود را به کار می‌گیرد و بخش گردشگری روزهای بهتری خواهد داشت.

۱۲:۱۶ - اجتماع: معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت اعلام کرد:🔹«براساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان تهران عرضه مرغ قطعه‌بندی توسط واحدهای صنفی تا اطلاع ثانویه ممنوع است. یک غرفه متخلف که در حال قطعه‌بندی مرغ‌های دولتی بود شناسایی و ۴.۵ تن مرغ موجود در این واحد با قیمت مصوب عرضه شد.» در هفته‌های اخیر و با افزایش قیمت مرغ برخی از واحدها با قطعه‌فروشی به دنبال سود بیشتر و بالارفتن قیمت بودند.

۱۱:۵۵ - سیاست داخلی: خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، در رابطه با اظهارات جرمی هانت، وزیر خارجه سابق انگلیس، درباره آزاد شدن نازنین زاغری:🔹«اظهارات ریاکارانه امروز جرمی هانت، اقدامات مخرب چند سال قبلش را نمی‌پوشاند. او می‌داند اقدامات مخربش اگر رخ نمی‌داد اتفاق امروز چند سال قبل رخ می‌داد.🔹دولت انگلیس هم باید به یادش باشد پرونده‌های ایرانی‌هایی که بی‌دلیل در انگلیس دستگیر و برخلاف رعایت حقوق بشر و بدون اتهام زندانی شدند، همچنان در ایران مفتوح است و آن را پیگیری می‌کنیم.» زاغری از یک سال قبل با پابند در خانه بود و فقط می‌توانست تا شعاع ٣٠٠ متری خانه پدری خود در تهران تردد کند که دیروز پابندش باز شد. زمان رسیدگی به پرونده دوم او به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ۲۴ اسفند تعیین شده است.

۱۱:۴۲ - ورزشی: علی کریمی که هفته پیش در انتخابات فدراسیون فوتبال فقط ۹ رأی را از آن خود کرد پستی اینستاگرامی منتشر کرده که برخی آن را به مساله مهاجرت کریمی ربط داده‌اند. او در جدیدترین پست اینستاگرامی‌اش نوشت: گاهی باید رها کرد و رفت تا بدانند که اگر ماندی، رفتن را بلد بوده‌ای.



۱۱:۳۳ - سیاست داخلی: بهره‌برداری از ۲۷۲۱ طرح وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور رئیس جمهوری و به صورت تصویری آغاز شد.

۱۱:۰۷ - سیاست داخلی: خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه:‌ هیچ تماس مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا درباره موضوعات برجامی و غیر برجامی نداشته و نداریم.🔹گفت‌وگوهای بسیار نزدیکی با طرف‌های برجامی داشتیم و با آمریکا مذاکره‌ای نداشتیم. 

۱۰:۵۹ - جهان: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در پایان سفر سه روزه و تاریخی خود با بدرقه برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، خاک این کشور را ترک کرد. سفر پاپ به عراق از روز جمعه آغاز شده بود. از مهم‌ترین برنامه‌های پاپ فرانسیس در این سفر سه روزه دیدار با آیت‌الله العظمی سیستانی از مراجع تقلید شیعه بود. 

۱۰:۵۵ - حقوقی و قضائی: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه گفته است بسیاری از پرونده‌هایی که در دستگاه قضائی وجود دارد محصول دروغ است.

۱۰:۴۶ - حقوقی و قضائی: دادستان کرمان: مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان بازداشت شد. پرونده در دست بررسی است.

۱۰:۲۹ - بورس: در ساعت۹:۳۰ شاخص کل بورس پس از رشد ۶هزار و ۱۱۷واحدی (۰.۵درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۱هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۱درصدی مواجه شد.🔹آخرین قیمت ۱۱۰ نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۸۶ نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

۱۰:۰۴- اجتماع: گذر خودروهای قدیمی و کلاسیک در خیابان‌های پاریس | این مراسم سالی یک بار در پایتخت فرانسه برگزار می‌شود. گفته می‌شود احتمال دارد دولت فرانسه به خاطر مسائل زیست‌محیطی و جلوگیری از آلاینگی این مراسم را در سال‌های آینده لغو کند.

۹:۵۸ - بهداشت و درمان: هشدار عضو ستاد مقابله با کرونا | دکتر سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: تست‌های سریع، منفی کاذب زیادی دارند و متاسفانه مسافران از استان‌های آلوده در حالی که ناقل ویروس کرونا هستند، قرنطینه را می‌شکنند و بیماری را گسترش می‌دهند.

۹:۲۱ - بهداشت و درمان: معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی: کارآزمایی بالینی واکسن از روز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه با دو نفر از داوطلبان آغاز شد و طی یک هفته ۱۳ نفر پیش‌قراول تزریق واکسن، دوز اول آن را دریافت کردند. خوشبختانه نتایج تزریق واکسن به این ۱۳ نفر بسیار خوب بوده و تاکنون مورد خاصی یا عوارضی از تزریق واکسن نداشته‌ایم. پیش‌بینی می‌کنیم با ادامه این روند احتمالا در اردیبهشت‌ماه فاز دوم کارآزمایی بالینی را آغاز کنیم. ‌

۹:۱۸ - سیاسی: علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن دفاع از سیاست تعدیل قیمت‌های انرژی به انتقاد از نحوه اجرای این سیاست پرداخته و با اشاره به حوادث آبان ۹۸ گفته است:  انتقادات جدی به نحوه اعلام، اجرا و مدیریت کاهش هزینه‌های اجرای طرح وجود دارد که موجب وارد شدن خسارت‌های قابل پیشگیری به کشور شد. شمخانی گفت: در  وقایع سال ۹۸ در کنار برخی ناهماهنگی‌های اجرایی و سوء مدیریت‌ها، باز هم ضعف در نحوه ارتباط با جامعه و اقناع مخاطبان خودش را نشان داد و این بار موجب شکل‌گیری بحران امنیتی برای کشور شد. 

۹:۱۵ - اقتصاد: قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ۲درصد افزایش به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه رسید. روز دوشنبه قیمت نفت خام برنت در پی حمله موشکی به تاسیسات آرامکو در عربستان سعودی و خوش بینی به چشم انداز تقاضا با بهبود اقتصاد جهانی، بیش از دو درصد افزایش یافت. طلای سیاه با جهش ۲.۱۱ درصدی به ۷۰ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از ماه می۲۰۱۹ است.

۰۹:۱۰ - جهان:  سرویس اطلاعاتی عراق اعلام کرد که مسؤول کمیته اعدام در گروهک تروریستی داعش در جنوب بغداد پایتخت این کشور بازداشت شده است. دستگاه اطلاعاتی عراق نام این فرد را  عاشور النعیمی معرفی کرده و نوشته است: نیروهای شجاع سرویس اطلاعاتی عراق، تروریست داعشی «عاشور النعیمی» معروف به «عاشور الذباح» را که مسؤل پیشین کمیته اعدام‌ها در آنچه ولایت فلوجه نامیده می‌شد، بوده و در ده‌ها جنایت تروریستی علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراقی نقش داشته، دستگیر کردند.

۸:۵۶: اقتصاد: یک استاد ایرانی در دانشگاه ویرجینای آمریکا در تحقیقی درباره اثر تحریم های ترامپ بر زندگی مردم نتیجه گیری کرده که وضعیت سفره مردم به ۱۷ سال قبل یعنی سال ۸۱ برگشته است.در مقاله این عضو اندیشکده معتبر بروکینگز که ۵۰ صفحه‌ است بر تاثیر تحریم‌ها علیه ایران از سال ۲۰۱۰ پرداخته شده و  در آن به حقایق و واقعیت‌هایی تکان‌دهنده اشاره کرده است.

کد خبر 589411

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha