فرماندار خلخال گفت: با احداث تونل در مسیر راه ارتباطی خلخال - اسالم گردنه صعب‌العبور الماس در این مسیر حذف خواهد شد.

گردنه الماس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون بابایی افزود: با توجه به قوانین و مقررات جاری کشور در خصوص لزوم تامین ۳۰ درصد از اعتبار موردنیاز برای آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، در حال حاضر اعتبار منظور شده و تخصیص یافته برای مناقصه و اجرای تونل در مسیر ارتباطی خلخال - اسالم کافی نیست.

وی اظهارکرد: در حالی که هزینه برآورد شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح تونل الماس خلخال چندین برابر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان است، ۵۰ میلیارد ریال از اعتبار منظور شده به این طرح تخصیص یافته و با وضعیت اعتباری موجود امکان کلنگ‌زنی پروژه وجود ندارد.

فرماندار خلخال در اردبیل گفت: برای آغاز مطالعات احداث تونل در مسیر خلخال - اسالم ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده و با پیگیری‌های استاندار اردبیل و همچنین طرح پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی برای کاهش طول تونل و کاهش هزینه برآورد شده زمینه برای اجرای این طرح مورد خواسته عموم مردم منطقه فراهم خواهد شد.

بابایی بیان کرد: جاده خلخال - اسالم تنها مسیر دسترسی اهالی این شهرستان در فصول سرد سال به استان همسایه گیلان است و با توجه به مشکل عبور از گردنه سخت الماس در مواقع بارندگی برف و حتی در فصول گرم سال به علت وجود مه دائمی در این مسیر پرخطر احداث تونل برای حذف گردنه، کاهش طول مسیر راه و ارتقای ایمنی سفر در این راه از آرزوهای دیرینه اهالی این منطقه است.

وی به وعده داده شده از سوی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مردم خلخال در تامین اعتبارات اجرای پروژه احداث تونل در مسیر راه خلخال - اسالم اشاره کرد و ادامه داد: این وعده تبدیل به یک مطالبه مردمی شده است.

کد خبر 589296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha