جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
۰ نفر

سازمان پلیس‌ بین‌الملل (اینترپل) اعلام کرد پلیس آفریقای جنوبی صدها واکسن تقلبی کووید-۱۹ را کشف کرده و چهار مظنون را در این رابطه بازداشت کرده است.

Interpol

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این اعلام اینترپل مستقر در فرانسه، پس از آن صورت می‌گیرد که این سازمان در ماه دسامبر (دی) هشداری جهانی را خطاب به نیروهای اجراکننده قانونی در ۱۹۴ کشور عضوش صادر کرد و از آنها خواست آماده هدف قرار گرفتن واکسن‌های  کووید-۱۹ چه به طور فیزیکی و چه به طور آنلاین بوسیله شبکه‌های جرائم سازمان‌یافته باشند.

به گفته اینترپل، حدود ۴۰۰ آمپول- معادل حدود ۲۴۰۰ دوز - حاوی واکسن تقلبی به همراه مقدار زیادی ماسک‌های پزشکی 3M تقلبی روز چهارشنبه در انباری در  گریمستون در شرق ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی کشف شدند.

سه شهروند چینی و یک شهروند زامبیایی در این رابطه دستگیر شدند.

بر اساس اعلام اینترپل،‌ این ضبط و دستگیری در آفریقای جنوبی به شناسایی یک شبکه فروش واکسن‌های تقلبی کووید-۱۹ در چین منجر شد.

سپس پلیس در چین به چند کارگاه تولیدی در این کشور حمله کرد که به بازداشت حدود ۸۰ مظنون انجامید. به گفته اینترپل، ۳۰۰۰ واکسن تقلبی در صحنه این بازداشت‌ها کشف شدند.

یورگن استاک، دبیرکل اینترپل گفت: «با این که این نتیجه باعث خشنودی ما است، اما هنگامی که موضوع جرائم مربوط به واکسن کووید-۱۹ است، این مورد فقط نوک کوه یخ است.»

اینترپل گفت که بازرسانش همچنان در حال تحقیق هستند و این سازمان همچنین دارد گزارش‌های دیگری از توزیع واکسن تقلبی و تلاش‌های شیادانه برای فروش این واکسن‌ها به موسسات بهداشتی مانند آسایشگاه‌های سالمندان دریافت می‌کند.

کد خبر 588792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha