پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

۵۰ کیلومتر از پروژه‌های بزرگراهی استان هرمزگان به ارزش سه هزار و ۱۰۰میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

فریدون همتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از این طرح بزرگ گفت: ۳۳.۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوارساحلی کشور در محدوده غرب استان،۱۱.۵کیلومتر از محور کهورستان-لار-جهرم به عنوان مهمترین مسیر اتصالی استان هرمزگان به فارس از قطعه اول باند دوم محور مذکور و پنج کیلومتر از بزرگراه گهکم -فورک امروز ۱۴ اسفند همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان مورد بهره برداری قرار گرفت.

افزود: تسهیل ارتباط تجاری بین بنادر جمهوری اسلامی ایران با بندر گواتر و سایر بنادر مهم خلیج فارس و دریای عمان، افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه و توسعه صنعت گردشگری از جمله اهداف و مزایای بهره برداری از پروژه‌های امروز است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد:هم اینک این استان به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور و مهم‌ترین درگاه صادرات و واردات ایران است که بخش قابل توجهی از کالاهای ورودی و خروجی کشور است.

همتی تصریح کرد: همچنین کشورهای همسایه از طریق این استان و بندر شهید رجایی صورت می‌گیرد و بخش حمل و نقل جاده‌ای همانند کل کشور بیشترین سهم جابجایی بار و مسافر در این استان را بر عهده دارد که تکمیل و احداث بزرگراه‌ها با هدف ارتقا این بخش در حال انجام است.

کد خبر 588746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha