چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی و نهالکاری ایجاد پارک جنگلی در منطقه بختیاردشت و شهرک پرتو واقع در شمال کلانشهر اصفهان به مناسبت نخستین روز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد.

آبخیزداری اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی کاظمی روز چهارشنبه ۱۳ اسفند به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: این طرح با مشارکت شهرداری اصفهان در مرحله(فاز) نخست با هدف ایجاد پارک جنگلی مشابه پارک کوهستانی صُفه که در جنوب اصفهان قرار دارد انجام می‌شود. این طرح روز جمعه(۱۵ اسفند) همزمان با روز نخست هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با شعار"منابع طبیعی، درختکاری و توسعه پوشش گیاهی" انجام می‌شود. نهال‌های کشت‌شده در این پارک از گونه‌های سازگار با کم‌آبی خواهد بود تا مصرف زیاد آب را شاهد نباشیم.

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۹ طرح به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در اصفهان اجرا می‌شود و شعار امسال "همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی" لحاظ شده است. شماری از طرح و برنامه‌های مذکور به صورت کشوری و بخشی به صورت استانی با حضور مسئولان برگزار خواهد شد. درختکاری، آبخیزداری، حفاظت، خانواده و مسئولیت‌های اجتماعی محورهای فعالیت‌های این هفته است. پروژه جنگل‌کاری در منطقه سُه واقع در شهرستان شاهین‌شهر و میمه در مساحتی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ هکتار دیگر برنامه روز اول هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خواهد بود.

به گفته سرپرست اداره کل، افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از دیگر برنامه‌های هفته و همزمان با روز دوم است که در شهر طالخونچه واقع در شهرستان مبارکه انجام می‌شود.

کد خبر 588577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha