چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از نهال کاری ۴هزار هکتار از اراضی مناطق مختلف استان اصفهان با هدف جلوگیری از ریزگردها و گردغبار خبر داد.

ریزگردها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قاسمی، مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و ابخیز داری استان اصفهان اظهار داشت: ۴هزارهکتار در مناطق جنگلی و هزار هکتار در مناطق بیابانی استان اصفهان زیر کاشت نهال رفت و برای اجرای این طرح بزرگ اعتباری بالغ بر ۶میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

او افزود: این نهال کاری در مناطق مختلفی در استان اصفهان از جمله برخوار، کاشان، خور وبیابانک، اردستان و نائین اجرایی شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تاکید کرد:بیشترین سطح کشت نهال در شهرستان برخوار بوده است که مراسم اجرایی کاشت نهال با حضور فرماندار، مسئولان مربوطه، فرهنگیان، دانش اموزان، دانشجویان و انجمن‌های مردم نهاد این شهرستان برگزار شد.

وی اضافه کرد:با اجرای این طرح سطح مناطق و مراتع جنگلی استان اصفهان ۵هزارو۷هکتار افزایش یافت.

قاسمی ادامه داد:هدف اصلی کاشت نهال در مناطق مختلف استان اصفهان جلوگیری از ریزگردها و گردغبار و همچنین حفظ منابع ابی و جلوگیری از سیل است.

او گفت:اداره کل منابع طبیعی و ابخیز داری استان اصفهان به افرادی که به انجام کاشت نهال مشتاق اند تسهیلات و بودجه مورد نیاز آن طرح را فراهم می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: در این طرح بزرگ حدود ۲۵ هزار اصل نهال در مناطق مختلف استان اصفهان کاشته شد که ارقام این نهال‌ها در مناطق جنگلی بادام کوهی، بادام تلخ و ارژن و در مناطق بیابانی طاق، قره داغ و انتریپلکس است.

قاسمی گفت:زمان بهرهبرداری از این نهال‌ها حدود ۲سال است.

کد خبر 469379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha