چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از نهال کاری ۴هزار هکتار از اراضی مناطق مختلف استان اصفهان با هدف جلوگیری از ریزگردها و گردغبار خبر داد.

ریزگردها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قاسمی، مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و ابخیز داری استان اصفهان اظهار داشت: ۴هزارهکتار در مناطق جنگلی و هزار هکتار در مناطق بیابانی استان اصفهان زیر کاشت نهال رفت و برای اجرای این طرح بزرگ اعتباری بالغ بر ۶میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

او افزود: این نهال کاری در مناطق مختلفی در استان اصفهان از جمله برخوار، کاشان، خور وبیابانک، اردستان و نائین اجرایی شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تاکید کرد:بیشترین سطح کشت نهال در شهرستان برخوار بوده است که مراسم اجرایی کاشت نهال با حضور فرماندار، مسئولان مربوطه، فرهنگیان، دانش اموزان، دانشجویان و انجمن‌های مردم نهاد این شهرستان برگزار شد.

وی اضافه کرد:با اجرای این طرح سطح مناطق و مراتع جنگلی استان اصفهان ۵هزارو۷هکتار افزایش یافت.

قاسمی ادامه داد:هدف اصلی کاشت نهال در مناطق مختلف استان اصفهان جلوگیری از ریزگردها و گردغبار و همچنین حفظ منابع ابی و جلوگیری از سیل است.

او گفت:اداره کل منابع طبیعی و ابخیز داری استان اصفهان به افرادی که به انجام کاشت نهال مشتاق اند تسهیلات و بودجه مورد نیاز آن طرح را فراهم می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: در این طرح بزرگ حدود ۲۵ هزار اصل نهال در مناطق مختلف استان اصفهان کاشته شد که ارقام این نهال‌ها در مناطق جنگلی بادام کوهی، بادام تلخ و ارژن و در مناطق بیابانی طاق، قره داغ و انتریپلکس است.

قاسمی گفت:زمان بهرهبرداری از این نهال‌ها حدود ۲سال است.

کد خبر 469379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha