منابع خبری از حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب عراق خبر دادند.

عین الاسد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم،‌ شبکه الجزیره به نقل از منابع امنیتی عراق از حمله موشکی جدید به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار خبر داد که محل استقرار نظامیان ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی اشغالگران آمریکایی است.

برخی منابع گزارش دادند این پایگاه با ۱۰ راکت هدف حمله قرار گرفته است.

این منابع خاطرنشان کردند آژیر خطر در پایگاه نظامی عین‌الاسد به صدا درآمده است.

بر اساس گزارش منابع رسانه‌ای عراق، ستونی از دود هم از بخش نظامی این پایگاه به آسمان برخاسته است.

برخی منابع هم تعداد راکت‌های شلیک‌شده به این پایگاه را ۱۴ راکت اعلام کردند و گزارش دادند ۱۴ راکت کاتیوشا با کالیبر ۱۰۷ میلی‌متری پایگاه نظامیان آمریکا در عین‌الاسد، واقع در غرب الانبار، را هدف قرار داد.

آمریکا اصابت ۱۰ موشک به عین‌الاسد را تأیید کرد

  ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا امروز (چهارشنبه) ضمن تایید حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق، بیانیه‌ای درباره جزئیات این حمله منتشر کرد.

ائتلاف بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۰ راکت پایگاه هوایی عین‌الاسد را که در آن نیروهای ائتلاف نیز حضور دارند، حدود ساعت ۷:۲۰ صبح به وقت عراق هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است عراق مسئولیت تحقیقات درخصوص این حمله را برعهده دارد و اطلاعات بیشتری در صورتی که در دسترس قرار بگیرد، ارائه می‌شود.

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز در بیانیه‌ای در خصوص هدف قرار گرفتن پایگاه عین‌الاسد اعلام کرد:صبح امروز ۱۰ راکت از نوع «گراد» به پایگاه عین‌الاسد اصابت کرد، اما خسارت‌های شایان ذکری بر جای نگذاشت.

در این بیانیه آمده است نیروهای امنیتی سکوی شلیک این راکت‌ها را پیدا کرده و جزئیات بیشتری نیز ارائه خواهد شد.

کد خبر 588523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha