مجموع نظرات: ۲۷
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

یافته‌های تازه‌ترین نظرسنجی از جمهوریخواهان محافظه‌کار برای انتخاب گزینه برتر این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نشان داد دختر و معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا رقابتی نفسگیر برای آخر نشدن دارند.

ايوانكا ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با سخنرانی دانلد ترامپ در گردهمایی محافظه‌کاران آمریکا موسوم به سی‌پک یک نظرسنجی هم برای دانستن نظر جمهوریخواهان درباره نامزد برتر این حزب در انتخابات سه سال دیگر برگزار و در پایان مشخص شد ترامپ با ۵۵ درصد رای همچنان بخت و گزینه اول حزب جمهوریخواه برای رقابت کردن با نامزد دموکرات‌هاست؛ رقمی که با توجه به نقش‌آفرینی رئیس جمهوری پیشین در فاجعه حمله اوباش به ساختمان کنگره و لرزان شدن جایگاه او نزد هم‌حزبی‌ها چندان هم چشمگیر نیست.

سال ۲۰۱۶ پس از پیروزی ترامپ در انتخابات و ورود به کاخ سفید، در نظرسنجی سی‌پک سناتور تد کروز با ۴۰ درصد و سناتور مارکو روبیو با ۳۰ درصد بالاتر از دیگر رقیبان قرار گرفته بودند. در نظرسنجی امسال بدون حضور ترامپ، ران دسانتیس با ۴۳ درصد صدرنشین شد، کریستی نوم با ۱۱ درصد، دانلد ترامپ کوچک با هشت درصد، مایک پمپئو با هفت درصد، تد کروز با هفت درصد و تاکر کارلسن و جاش هاولی و نیکی هیلی هر کدام با سه درصد در رده‌های بعد ایستادند.

بخش شگفت ماجرا رای سه درصدی ایوانکا ترامپ بود و شگفت‌انگیزتر اینکه مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوران ترامپ توانست فقط نظر یک درصد جمهوریخواهان محافظه‌کار را جلب کند. پنس در ماجرای حمله به کنگره راه خود را از رئیس جدا کرد و در مسیری خلاف ترامپ، در مراسم تحلیف جو بایدن هم حضور یافت تا آینده سیاسی خود را در آمریکا به خطر نینداخته باشد.

کد خبر 588339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 26
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ............. IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    38 55
    خاک تو سرشون