مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به زمان کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه شهر هرسین در سال ۸۱ گفت: این تصفیه‌خانه پس از سال‌ها مشکلات حقوقی، قراردادی و مالی امروز سه‌شنبه ۱۲ اسفند در قالب چهل و سومین پویش هر هفته - الف - ب - ایران با حضور مجازی وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

افتتاح تصفیه‌خانه هرسین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا کاکاوند در مراسم افتتاح ۷ پروژه آب و برق وزارت نیرو در قالب چهل و سومین پویش هر هفته - الف- ی - ایران که در محل پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت شاهد شهر کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه بنا به دلایل حقوقی، قراردادی و مالی از سال ۸۱متوقف شده بود، اما باپشتیبانی‌های استاندار کرمانشاه و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال جاری عملیات تکمیل آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین را ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: این تصفیه‌خانه از نوع سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده است و در مجموع طول شبکه این پروژه ۱۲۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر از نوع شبکه مدرن و مابقی به صورت سنتی است.

کاکاوند همچنین افزود: برای این پروژه ۲۷ میلیارد تومان در بخش خط انتقال و تصفیه‌خانه هزینه شده و می‌تواند تصفیه فاضلاب ۵۵ هزار نفر را پوشش ‌دهد.

وی تاکید کرد: صددرصد فاضلاب شهر توسط این پروژه جمع‌آوری و تصفیه خواهد شد و این سامانه جزو بهترین و با کیفیت‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور است.

کد خبر 588331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha