مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

جشنواره موسیقی بومی گیلان از صبح امروز سه شنبه ۱۲ اسفند به‌صورت غیر رقابتی و در فضای مجازی آغاز شده است.

موسیقی گیلان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس انجمن موسیقی گیلان در حاشیه برگزاری جشنواره در این زمینه گفت: به‌دلیل متنوع بودن بخش‌های جشنواره و رده‌های سنی متفاوت و از سویی دیگر تنوع سازه‌های شهری و نواحی تعداد داوطلبان در شاخه‌های متعدد به تعداد مورد نظر نرسید بنابراین جشنواره به‌صورت غیر رقابتی و با حضور ۶۰ نفر برگزار می‌شود.

محمدرضا صفرپور افزود: این تعداد از داوطلبان در قالب گروه نوازی و تک نوازی تا پایان امروز از طریق آدرس اینستاگرامی farhangi.rasht.ir به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی اظهار کرد: در پایان جشنواره سه نفر به‌صورت ویژه از سوی داوران انتخاب و از آنان تقدیر می‌شود؛ همچنین در پایان جشنواره از استادان غلامرضا امانی پیشکسوت در حوزه موسیقی شهری، علی اسمی پیشکسوت موسیقی آئینی و حسین مشکین، پیشکسوت موسیقی فولکلور و از استادان مطرح سرنا نوازی تجلیل می‌شود.

صفر پور گفت: جشنواره موسیقی بومی گیلان به‌عنوان نماد فرهنگی‌ موسیقی استان در عرصه‌ اجرا و تولید آثار فاخر و ارزشمند موسیقی بومی با بهره‌گیری از استادان این حوزه و نیز پژوهشگران برجسته موسیقی‌ برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره ضمن حفظ کرامت هنر موسیقی بومی و استادان این حوزه با رعایت اخلاق حرفه‌ای به ایجاد فرصت‌های برابر برای شکوفایی و پرورش استعدادهای موسیقی بومی اقدام می‌کند و می‌کوشد ظرفیت‌های موسیقی نواحی گیلان را در سطح کشور معرفی کند.  

 جشنواره موسیقی بومی گیلان در سه بخش اصلی موسیقی نواحی استان، موسیقی شهری و نیز بخش آزاد در حال برگزاری و تا پایان امشب به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 588219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha