مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

جشنواره موسیقی بومی گیلان از صبح امروز سه شنبه ۱۲ اسفند به‌صورت غیر رقابتی و در فضای مجازی آغاز شده است.

موسیقی گیلان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس انجمن موسیقی گیلان در حاشیه برگزاری جشنواره در این زمینه گفت: به‌دلیل متنوع بودن بخش‌های جشنواره و رده‌های سنی متفاوت و از سویی دیگر تنوع سازه‌های شهری و نواحی تعداد داوطلبان در شاخه‌های متعدد به تعداد مورد نظر نرسید بنابراین جشنواره به‌صورت غیر رقابتی و با حضور ۶۰ نفر برگزار می‌شود.

محمدرضا صفرپور افزود: این تعداد از داوطلبان در قالب گروه نوازی و تک نوازی تا پایان امروز از طریق آدرس اینستاگرامی farhangi.rasht.ir به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی اظهار کرد: در پایان جشنواره سه نفر به‌صورت ویژه از سوی داوران انتخاب و از آنان تقدیر می‌شود؛ همچنین در پایان جشنواره از استادان غلامرضا امانی پیشکسوت در حوزه موسیقی شهری، علی اسمی پیشکسوت موسیقی آئینی و حسین مشکین، پیشکسوت موسیقی فولکلور و از استادان مطرح سرنا نوازی تجلیل می‌شود.

صفر پور گفت: جشنواره موسیقی بومی گیلان به‌عنوان نماد فرهنگی‌ موسیقی استان در عرصه‌ اجرا و تولید آثار فاخر و ارزشمند موسیقی بومی با بهره‌گیری از استادان این حوزه و نیز پژوهشگران برجسته موسیقی‌ برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره ضمن حفظ کرامت هنر موسیقی بومی و استادان این حوزه با رعایت اخلاق حرفه‌ای به ایجاد فرصت‌های برابر برای شکوفایی و پرورش استعدادهای موسیقی بومی اقدام می‌کند و می‌کوشد ظرفیت‌های موسیقی نواحی گیلان را در سطح کشور معرفی کند.  

 جشنواره موسیقی بومی گیلان در سه بخش اصلی موسیقی نواحی استان، موسیقی شهری و نیز بخش آزاد در حال برگزاری و تا پایان امشب به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 588219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha