عقب‌نشینی مجلس از مصوبه گران کردن اینترنت، شرط عربستان برای پذیرش حجاج و تعیین دو نامزد حزب کارگزاران برای انتخابات آینده از مهم‌ترین اتفاقات صبح امروز بود.

میز خبر

۲۲:۴۵؛ سیاست خارجی؛ ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه مدعی شد که در روزهای آتی قطعنامه انتقادی علیه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور انتقاد از تصمیم ایران برای قطع همکاری با آژانس ارائه خواهد شد.

۲۲:۲۶؛ مجلس؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به دانشجویان دکتری دانشگاه های دولتی موافقت کردند.

۲۲:۱۵؛ مجلس؛ نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه دادند تا سقف ١٧ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های دولت را از طریق حراج عمومی در بورس املاک و مسکن و یا از طریق مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت به فروش رساند.

۲۱:۵۷: مجلس؛ نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دستگاه‌های اجرایی به جز مراکز امنیتی را مکلف کردند اطلاعات ساختمان‌ها، فضاهای اداری و غیراداری، املاک و سایر اموال و دارایی‌های غیرمنقول از جمله انفال در اختیار خود را تا انتهای اردیبهشت ۱۴۰۰ در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) ثبت و تکمیل کنند.

۲۱:۴۸؛ سیاست خارجی؛ وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در اظهاراتی در پی تحریم دو تن از مقامات انصارالله یمن مدعی شد که "دخالت ایران در یمن باعث شعله‌ورتر شدن آتش درگیری در یمن شده و خطر افزایش بیشتر تنش‌ها، اشتباه محاسباتی و بی‌ثباتی در منطقه را ایجاد می‌کند

۲۱:۳۵؛ مجلس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخشی از عوارض خروج از کشور را جهت بهسازی محیط روستاهای مرزی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دادند.

۲۱:۰۵؛ انتظامی: نمایندگان مجلس تصویب کردند که در سال ۱۴۰۰ تعرفه جریمه‌های رانندگی ۵ درصد افزایش پیدا کند و درآمد آن در اختیار سازمان بهزیستی جهت هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی قرار گیرد.

۲۰:۳۸-قضائی؛ نماینده مردم شوش از رییس دستگاه قضایی درخواست کرد حکم خلع ید مالکان هفت تپه را ابلاغ کند. محمد کعب در توئیتر خود خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشت: اینک که عدالت طلبان،کارگران هفت تپه و افکار عمومی منتظر اجرای عدالت در مورد خلع ید مالکان ‎هفت تپه هستند؛ به نمایندگی از سوی مردم شوش و کارگران هفت تپه از شما می خواهم به مانند گذشته مقتدرانه حکم ‎خلع ید را ابلاغ نمایید.


۱۹:۱۸ - سیاست: روحانی و مکرون گفت‌وگو خواهند کرد. علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور در توییتر نوشت: پس از مرکل، ⁧مکرون⁩، دومین رهبر تروئیکای اروپایی است که در دور جدید کوشش‌های دیپلماتیک، با ⁧ روحانی⁩ گفتگو می‌کند. 

۱۹:۱۰ - ورزش: پست جدید اینستاگرامی فرهاد مجیدی که به شایعات حضور او در استقلال دامن زد.

۱۸:۴۵ - سیاست: گروهک تروریستی جیش الظلم به خودروی سپاه پاسداران در شهرستان سراوان حمله‌ی مسلحانه کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرعشی معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: این حمله مسلحانه عصر امروز در منطقه کشتگان بخش بم‌پشت شهرستان سراوان رخ داده است. این خودروی حامل نیروهای یگان مهندسی سپاه پاسداران بود. هفته گذشته برخی از سوخت‌بران و معاندین نظام به تحریک گروهک‌های تروریستی در مرز سراوان آشوب بپا کردند و به پاسگاه مرزی و فرمانداری این شهرستان هجوم بردند

۱۸:۳۵ - ورزش: تیم ملی بسکتبال ایران بازی افتتاحیه المپیک را برگزار می‌کند. تیم ملی بسکتبال که به عنوان نماینده آسیا در المپیک توکیو حضور خواهد داشت، طبق برنامه قرار است، بازی افتتاحیه را برگزار کند. ملی‌پوشان کشورمان که در گروه A قرار دارند، در بازی نخست به مصاف برنده مسابقات انتخابی در کشور کانادا خواهند رفت. این بازی سوم مرداد برگزار خواهد شد.

۱۷:۳۷ - اقتصاد: وام ۱۵۰ میلیونی به خانوارهای دهک ۱ تا ۳ پرداخت می‌شود. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: با همکاری بانک قرض الحسنه رسالت، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله به دهک‌های ۱ تا ۳ با اولویت زوج‌های جوان وام قرض‌الحسنه مسکن تعلق می‌گیرد.

۱۷:۳۶- جامعه: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از سال بعد انجام می‌شود. شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از اول سال ۱۴۰۰ همسان‌سازی می‌شود تا علاوه بر امتداد مرحله اول این طرح در سال جاری، تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه‌ای رفع شود.

۱۷:۳۵ - سیاست: درباره FATF فردا تصمیم‌گیری نمی‌شود. یک منبع آگاه در مجمع تشخیص مصلح نظام اعلام کرد که در جلسه فردای مجمع، نسبت به لوایح مرتبط با FATF تعیین تکلیف نخواهد شد. آخرین جلسه مجمع در سال ۹۹ فردا برگزار می‌شود.

۱۴:۴۰ - بهداشت و درمان: سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی همه گیری کرونا در جهان پایان نمی‌یابد. انتظار پایان یافتن پاندمی کووید ۱۹ تا پایان سال جاری میلادی غیر واقعی است.

۱۴:۲۰ - ورزش: یک منبع آگاه در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی تایید کرد که مدیران باشگاه استقلال با فرهاد مجیدی مذاکره کرده‌اند و احتمالا او به زودی سرمربی این تیم خواهد شد. محمود فکری، سرمربی استقلال، صبح امروز استعفا داد. استعفای او پس از آن بود که استقلال نتوانست مس رفسنجان را در آغاز نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر شکست دهد.

۱۳:۲۵ - سیاست داخلی: رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت کولبری و سوختبری را در شامن مردم ایران ندانست. روحانی در این باره اظهار داشت: پدیده‌هایی نظیر کولبری و سوخت‌بری، آسیب‌های جدی اقتصادی و اجتماعی دارد و به هیچ وجه در شان و منزلت مردم و کشور نیست و باید همه تلاش کنند این وضعیت ناهنجار سریعا سامان یابد. شرایط عمومی کشور، زمینه را برای حرکت به سمت رشد درآمدهای ارزی، رفع التهابات و کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و کالا فراهم کرده است.

۱۳:۱۰ - سیاست خارجی: ۱۰۰ ثروتمند آمریکایی در صورت تصویب طرح موسوم به "دابد" که از سوی دموکرات‌ها ارائه شده است، ناگزیر به پرداخت حدود ۷۸ میلیارد دلار مالیات برای سال ۲۰۲۱ میلادی خواهند شد. طرح «دابد» (Dubbed) موسوم به «قانون مالیات فرا میلیونرها» (Ultra Millionaire Tax Act)  از سوی الیزابت وارن ، سناتور ایالت ماساچوست و داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات، روز دوشنبه ۱۱ اسفندماه به کنگره ارائه شد.

۱۲:۲۱ - اقتصاد: احمد مقدسی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران به ایسنا گفته است: قیمت دام افزایش نیافته است و به نظر می‌رسد علت گرانی گوشت فاصله زیاد تولید تا مصرف آن باشد و آن طور که به نظر می‌رسد واسطه‌ها باعث تنش در بازار می شوند. به گفته وی ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین ذخایر استراتژیک از منابع داخلی گوشت گوساله را کیلویی۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت ۵ تیکه کارتنی خریداری کند ولی فروش با این قیمت به ضرر تولیدکننده تمام می‌شود.

۱۱:۵۵ - اجتماعی: توییتر، منتشرکنندگان اطلاعات غلط درمورد کرونا را تعلیق می‌کند. توییتر اعلام کرده است حساب کاربرانی که به طور مکرر اطلاعات غلط درباره واکسن کرونا منتشر می‌کنند را به طور دایمی معلق خواهد کرد.

۱۱:۳۹- رسانه: شبکه یک سیما اعلام کرد فصل ششم مجموعه تلویزیونی پایتخت را از فردا روی آنتن خواهد برد و دو قسمت پایانی پایتخت ۶ نیز قرار است شب‌های ۲۹ و ۳۰ اسفندماه به آنتن برسند؛ قسمت‌هایی که کماکان در رامسر جلوی دوربین سیروس مقدم هستند.

۱۱:۳۶- اقتصادی: مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد رمزارزهایی مانند بیت‌کوین از هیچ‌گونه پشتوانه و تضمینی ندارند و تاکنون تصمیمی نیز برای اعطای مجوز به درگاه‌ها و سایت‌های فعال خرید و فروش رمزارزها و بیت­‌کوین در کشور گرفته نشده است.

۱۱:۳۴- ورزشی: براساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۱۲ اسفند) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران و بالاتر از مارسی و فیورنتینا بین باشگاه‌های جهان قرار گرفت.

۱۱:۳۳- اجتماعی: ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: قبل از نوروز، با تعیین یک بازه زمانی ۲۰ روزه، بسته‌ای که شامل رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها اعلام خواهد شد که مردم بتوانند برای نوروز برنامه‌ریزی کنند.

۱۱:۳۰- سیاسی: سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به دلیل اهمیت سلامت مردم، هرگونه تجمع تبلیغاتی ممنوع است اما نامزدها می‌توانند از پتانسیل رسانه ملی و فضاهای مجازی استفاده کنند.

۱۰:۵۲- اقتصادی: مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای گفت: برای عید پیش‌فروش بلیت اتوبوس نداریم و مسافران هر زمانی که بخواهند می‌توانند بلیت اینترنتی دریافت کنند، همچنین ظرفیت‌ها در بخش حمل و نقل جاده‌ای برای سفر به خوزستان طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا به یک‌سوم کاهش یافته است.

۱۰:۴۶- اقتصادی: وزارت راه و شهرسازی و بانک قرض‌الحسنه رسالت تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که براساس آن زوج‌های جوان و دهک‌های ۱ تا ۳ مشمول دریافت وام ۱۵۰ میلیون تومانی مسکن ارزان‌قیمت با کارمزد ۴ درصد می‌شوند.

۱۰:۳۵- سیاسی: جدیدترین مصوبات مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰: اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده یک سال دیگر تمدید شد، صاحبان حرف و مشاغل پزشکی به استفاده از پایانه فروش ملزم شدند، موضوع حق‌السهم دولت از اپراتورهای خدمات‌دهنده مخابراتی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازیافت به وزارت کشور تخصیص داده شد و اینکه عوارض گاز و برق در بیمه واحدهای مسکونی هزینه شود.

۱۰:۳۰:- اجتماعی: سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از واکسیناسیون حدود ۸ میلیون نفر بالای ۶۵ سال علیه بیماری کرونا از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

۱۰:۲۴- سیاسی: نمایندگان مجلس، پس از یک هفته چالش، با وارد کردن ایراد ابهام به رای قبلی خود، مصوبه گران کردن اینترنت و واریز مبالغ حاصل از این گرانی (۳ هزار میلیارد تومان) را به حساب صدا و سیما برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

۱۰:۱۲- جهان: وزیر بهداشت عربستان پذیرش حجاج را برای شرکت در مراسم حج سال آینده به دریافت واکسن کرونا مشروط دانست و از آن به عنوان شرط اصلی مشارکت در مناسک حج نام برد.

۹:۴۷- اقتصاد: شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ١٢ اسفند ١٣٩٩ با رشد ١٨٩۵ واحدی به یک میلیون و ١٨٣ هزار و ۵٠٠ واحد رسید.

۸:۳۰- سیاسی: محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: بعضی از نامزدها از جمله من و آقای جهانگیری به عنوان پتانسیل‌های اصلی حزب برای کاندیداتوری در انتخابات مطرح شدیم.

کد خبر 588191

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha