اینستاگرام، شبکه اجتماعی تصویر و ویدئو «اتاق زنده» (Live Room) جدیدی را در اختیار کاربرانش در همه جهان قرار داده است در آن چهار نفر می‌تواند در پخش زنده با هم چت ویدئویی کنند، در حالیکه قبلا فقط دو نفر امکان این کار را داشتند.

LIVE iNSTGRAM

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از Latesly اینستاگرام روز دوشنبه در پستی در وبلاگش نوشت امیدوار است این امکان جدید افراد را ترغیب کند که «تاک شو» یا «پادکست‌»‌های خودشان را شروع کنند، میزبان jam session (نواختن غیررسمی و فی‌البداهه موسیقی) شوند و با سایر پدیدآورندگان همکاری کننند.

با این تغییر «اتاق‌های زنده» نیز می‌توانندن شمار بزرگتری از حضار را جلب کنند. فالوئرهای هر کسی در این «اتاق‌های زنده» شرکت دارد، وقایع را می‌بیند و بسته به «نوتیفیکیشن‌ها»ی آنها، درباره آن پینگ یا پیام میفرستند. البته کسی که «بلاک» شده باشد، نمی‌تواند وارد اتاق زنده شود.

ساده‌ترین مقایسه با این امکان جدید اینستاگرام، «کلاب‌هاوس» (Clubhouse) است که یک اپلیکیشن صوتی اجتماعی است که به افراد امکان پخش زنده در اتاق‌هایش را می‌دهد. در کلاب‌هاوس بیش از ۱۰  نفر می‌توانند همزمان صحبت کنند و اتاق‌ها می‌توانند پیش از پر شدن تا ۸۰۰۰ نفر را در خود بگنجانند.

ظاهرا فیس‌بوک مالک اینستاگرام در حال ساختن یک رقیب مستقیم هم برای کلاب‌هاوس هست، اما تا آنها هنگام «اینستاگرام لایو» می‌تواند برخی از افراد علاقمندشده به  کلاب‌هاوس را حفظ کند. در حال حاضر افراد فقط از طریق دعوت شدن و فقط روی وسائل iOS می‌توانند از کلاب‌هاوس استفاده کنند.

در «اینستاگرام لایو» بر خلاف کلاب‌هاوس افراد باید رو به دوربین باشند و در نتیجه کاربران فشار بیشتری از لحاظ داشتن ظاهری خوب و بودن در محیطی فتوژنتیک احساس خواهند کرد. کلاب‌هاوس به این علت در حال محبوبیت یافتن است که استفاده از آن فقط به یک تلفن نیاز دارد و انتظارات از صدا را پایین می‌آورد. 

کد خبر 588131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha