سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد شمار عفونت‌های جدید کروناویروس در جهان برای نخستین بار در هفت هفته اخیر در هفته آخر ماه فوریه (۳ تا ۱۰ اسفند) دوباره افزایش یافته است.

Tedros

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ماریا فان کرکوف، مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران گفت: «ما نیار به هشداری شدید برای همه‌مان ‌داریم: این هشدار که اگر این ویروس را به حال خود رها کنیم، باز خواهد گشت و ما نمی‌توانیم آن را رها کنیم.»

تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت هم گفت افزایش موارد جدید عفونت کرونا «ناامیدکننده است، اما غافلگیرکننده نیست» و از کشورها خواست اقدامات برای مبارزه برای این بیماری را کاهش ندهند.

او گفت که هنوز خیلی زود است که کشورها صرفا بر برنامه‌های واکسیناسیون تکیه کنند و سایر اقدامات بهداشتی را کنار بگذارند و افزود: «اگر کشورها صرفا بر واکسن‌ تکیه کنند، دچار اشتباه می‌شوند. اقدامات پایه بهداشت عمومی هنوز اساس پاسخ به این شیوع هستند.»

تدروس به کشورهای آفریقایی غنا و ساحل عاج اشاره کرد که روز دوشنبه نخستین کشورهایی شدند که با دوزهای واکسن فراهم شده بوسیله برنامه «کواکس» (برنامه‌ای بین‌المللی برای فراهم آوردن واکسن برای کشورهای فقیر و با درآمد متوسط) واکسیناسیون مردم را شروع کردند.

اما او همچنین از کشورهای ثروتمند به خاطر ا حتکار دوزهای واکسن انتقالد کرد و گفت به نفع همه است که افراد آسیب‌پذیر در سراسر جهان محافظت شوند.

تدروس گفت: «جای تاسف است که برخی کشورها همچنان به واکسن زدن بزرگسالان جوانتر سالم  در جمعیت‌های خودشان که در معرض خطر پایین بیماری هستند، اولویت می‌دهند، پیش‌از اینکه کارکنان بهداشت و ا فراد سالمند در نقاط دیگر جهان به این واکسن‌ها دسترسی پیدا کنند.»

مایک رایان، کارشناسان ارشد اضطرارها در سازمان جهانی بهداشت هم گفت مبارزه جهانی بر ضد کروناویروس اکنون در وضعیت بهتری نسبت به ۱۰ هفته پیش، قبل از شروع واکسیناسیون عمومی در کشورها قرار دارد. اما به گفته او هنوز خیلی زود است که گفت ویروس دارد تحت کنترل در می‌آید.

رایان گفت:‌ «موضوع این است که ما زیر کنترل ویروس هستیم و ویروس زیر کنترل ما است و در حال حاضر به میزان بسیار زیادی در کنترل است.»

کد خبر 588129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DZ ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    رایان گفت:‌ «موضوع این است که ما زیر کنترل ویروس هستیم و ویروس زیر کنترل ما است و در حال حاضر به میزان بسیار زیادی در کنترل است.» میتونید خودتون بفرمایید منظورتون چیه 😂😂