معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰ در سطح شهر تهران، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا باید تدابیری اندیشیده شود که اقدامات امسال حوزه معاونت خدمات شهری در تمامی مناطق ۲۲گانه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به نحو مطلوبی انجام و اجرایی شود.

بوستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی یزدانی در جلسه شورای معاونین خدمات شهری مناطق ۲۲گانه تهران با تاکید بر این که در صدد هستیم با انجام این مجموعه اقدامات در سطح شهر تهران و در راستای رفاه حال شهروندان به شهر شادابی و نشاط دوچندان ببخشیم، اضافه کرد: نگهداشت مطلوب شهر تهران اولویت ما در حوزه خدمات شهری است و تمامی مناطق باید به شکل ویژه‌ای به این موضوع بپردازند.

او در ادامه با بیان اینکه در طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۰ شهر باید آراستگی و نشاط ویژه‌ای داشته باشد، افزود: برای ایجاد زیبایی بصری در سطح شهر تهران، جانمایی المان‌های گل به شکل متراکم در مسیر چهارراه‌ها و میادین هر منطقه با دستورالعمل ابلاغی سازمان بوستان به مناطق ۲۲گانه به شکل ویژه‌ای انجام خواهد شد.

یزدانی به نهضت درختکاری در اسفند ماه اشاره کرد و در ادامه گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، نهضت درختکاری و کاشت نهال در دستور کار است و در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هر منطقه باید تا شعاع یک کیلومتر درختان کهنسال به شکل روت بال (با محیط بن بالا) کاشته شود و تا ۱۵ اسفند ماه به پایان برسد.

پایتخت با گل‌آرایی به استقبال نوروز رفت | کاشت لاله در ۵۰ بوستان تهران

معاون شهردار تهران گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا باید تجهیزات بوستان‌ها شامل المان‌های پارکی، ست‌های ورزشی، سرویس‌های بهداشتی، سطل‌های زباله و نیمکت‌ها و ... به شکل مستمر و روزی چندین بار همانند گذشته ضدعفونی شود.

او به ایجاد فرش گل در سطح مناطق ۲۲گانه اشاره کرد و گفت: گل‌آرایی در سطح مناطق باید به شکل مطلوب و ویژه‌ای انجام شود و هر منطقه باید در چندین نقطه خصوصا در حاشیه بزرگراه‌ها فرش گل ایجاد کند.

معاون شهردار تهران به کاشت لاله در بوستان‌های سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: همانند سال‌های گذشته و به مناسبت نوروز، جشنواره گل لاله نیز برگزار و در بیش از ۵۰ بوستان، گل لاله کاشته شده است.

او تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت نورپردازی‌ها، نقاشی‌های دیواری، سرویس‌های بهداشتی، ست‌های ورزشی و به طور کلی پیرایش شهری در دستور کار قرار گیرد.

به گفته یزدانی، سازمان مدیریت پسماند این آمادگی را دارد که زباله‌های حجیم جمع‌آوری‌شده‌ای که قابلیت بازسازی و استفاده مجدد دارند، پس از بازسازی در اختیار افراد نیازمند بگذارد.

او خاطرنشان کرد: ارزیابی مناطق ۲۲گانه در خصوص طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۰ نیز در زمان مقرر انجام خواهد شد.

یزدانی به ایجاد مخازن آب اضطراری در مناطق ۲۲گانه توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰مخزن آب اضطراری در بوستان‌ها برای استفاده در مواقع بحرانی خصوصا زلزله احداث شده است و ۷۰ مخزن دیگر نیز در دستور کار است، بنابراین انتظار می‌رود پیگیری‌های لازم برای تسریع در انجام این اقدام توسط مناطق صورت گیرد.

در این جلسه، یزدانی بر موضوعاتی چون روددره‌ها و تصفیه‌خانه‌های لوکال، استفاده از آب پساب برای آبیاری فضای سبز، پیگیری مناطق برای تسریع در ایجاد فاضلاب شهری، پیگیری پروژه‌های کوچک مقیاس، نظارت بر طرح جامع پسماند، لزوم تسریع در پیشرفت فیزیکی فاضلاب در چندین منطقه، لزوم تسریع در ایجاد پدهای هلی کوپتر و اتمام آن تا پایان سال، اجرای مطلوب طرح تفکیک زباله از مبداء، لزوم ایجاد و گسترش فضای سبز عمودی، صورت وضعیت الکترونیک، اجرای ویژه طرح کاهش پسماند(کاپ) در مناطق و... تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه، گزارشاتی درباره اقدامات این معاونت در طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰ در مناطق ۲۲گانه، گزارشی از پیشرفت پروژه‌های حوزه خدمات شهری در مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، غرف سازمان بوستان‌ها در مناطق و اعتبارات کلی هر منطقه، سامانه کنترل پروژه حوزه خدمات شهری در مناطق ۲۲گانه و... ارائه شد و مدیران عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، سازمان زیباسازی و سازمان مدیریت پسماند به ارائه گزارشاتی جامع از مجموعه اقدامات خود در طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰ پرداختند.

کد خبر 588098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha